Acura NSX debiutuje w... grze
Choć produkcyjna wersja Acury NSX wyjedzie na drogi w 2015 roku, samochodem - w wirtualnej formie - można się już przejechać w najnowszej, szóstej części gry Gran Turismo.

Przeznaczona na konsolę Play Station 3 gra wideo trafiła na sklepowe półki wczoraj, 6 grudnia br. Tradycyjnie, gracze mają do wyboru imponującą liczbę licencjonowanych samochodów - tym razem ponad 1200. Wśród nich jest seria prototypów zaprojektowanych przez uznane marki i studia designerskie wyłącznie na potrzeby wirtualnych wyścigów (np. Mercedes AMG Vision Gran Turismo). Jest także koncepcyjna Acura NSX, która do produkcji seryjnej trafi w 2015 roku.
Acura NSX
Acura NSX debiutuje w... grze (czytaj więcej)





Dotychczas model był prezentowany kilkakrotnie jako prototyp. Wprawia go w ruch hybrydowy układ napędowy Sport Hybrid SH-AWD, złożony z umieszczonej centralnie, benzynowej jednostki V6 biturbo, trzech silników elektrycznych (jeden zintegrowany z V-szóstką, napędzający tylne koła, i dwa zamontowane z przodu, napędzające koła przednie), a także z przekładni dwusprzęgłowej oraz akumulatorów litowo-jonowych. Zespół ten może "przerzucać" moment obrotowy nie tylko między osiami, ale i między poszczególnymi kołami.

Przypomnijmy, że pierwsza generacja NSX-a była produkowana w w latach 1990-2005. Model okazał się groźną konkurencją dla aut ze stajni Ferrari i Porsche. Oto stosunkowo młoda marka - pierwsze Hondy zjechały z taśmy w 1953 r. - szybko zaczęła odnosić sukcesy w Formule 1, a doświadczenia z wyścigów posłużyły jej później do stworzenia bezkompromisowego sportowca. Sercem NSX-a był 3-litrowy silnik V6 ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 274 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium auto ważyło zaledwie 1365 kg. Efekt? Niespełna 6 s do "setki" i prędkość maksymalna 270 km/h.
msob