500 KM w tylnonapędowym Renault R.S. 01!

Renault zaprezentowało właśnie swój najnowszy samochód wyścigowy zbudowany zgodnie ze specyfikacją bezpieczeństwa LMP-1, w myśl której tworzone są prototypy ścigające się w słynnym Le Mans.

Renault R.S. 01
Renault R.S. 01 Informacja prasowa (moto)

Auto o nazwie Renault R.S. 01 ma wykonane z włókien węglowych nadwozie typu monocoque. Masa własna pojazdu to zaledwie 1100 kg. Samochód mierzy 4710 mm długości, 2000 mm szerokości i zaledwie 1166 mm wysokości. Rozstaw osi to 2744 mm.

Projekt nadwozia został skrupulatnie przeliczony pod kątem aerodynamiki. W oczy rzucają się ogromne tylne skrzydło i dyfuzor. Auto ma też podwójne zakończenie układu wydechowego i reflektory wykonane w technologii LED.

Źródłem napędu jest, montowany centralnie, podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,8 l znany z Nissana GT-R. Jednostkę wzięli na warsztat specjaliści z Nismo. Po kilku modyfikacjach silnik legitymuje się mocą przeszło 500 KM, która przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów.

W samochodzie zastosowano 18-calowe obręcze uzbrojone w specjalnie zaprojektowane przez firmę Michelin opony. Tarcze hamulcowe mają 380 mm średnicy - auto wyposażono w sześciotłoczkowe zaciski.

Renault R.S. 01 zobaczyć będzie można w przyszłorocznej World Series by Renault. Auto pojawić ma się też w nowej serii wyścigowej - Renaultsport Trophy. Cena samochodu ustalona została na 282 tys. funtów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas