5 mln komponentów rocznie. Polska fabryka najważniejsza w koncernie

Prawie każde auto produkowane w Europie w ostatnich 10 latach ma zbiornik na płyn hamulcowy zaprojektowany w Polsce / fot. Bosch
Prawie każde auto produkowane w Europie w ostatnich 10 latach ma zbiornik na płyn hamulcowy zaprojektowany w Polsce / fot. Bosch.

Fabryka przyszłości działa pod Wrocławiem. Jedno serwo co 3 sekundy

Produkcja elementów układu hamulcowego w fabryce Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem / fot. Bosch
Produkcja elementów układu hamulcowego w fabryce Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem / fot. Bosch.

Każdy kierowca ma ten element w swoim aucie. Powstał w głowie polskiego inżyniera

W fabryce Boscha w Mirkowie pracowników wspomagają nowoczesne "coboty" / fot. Bosch
W fabryce Boscha w Mirkowie pracowników wspomagają nowoczesne "coboty" / fot. Bosch.

Jak wyciszyć pompę hamulcową? Dziwne problemy nowoczesnej motoryzacji

Pod Wrocławiem w fabryce Boscha powstało już ponad 50 mln elementów układów hamulcowego dla nowych samochodów / fot. Bosch
Pod Wrocławiem w fabryce Boscha powstało już ponad 50 mln elementów układów hamulcowego dla nowych samochodów / fot. Bosch.

Inteligentny magazyn w fabryce Bosch pod Wrocławiem. Tak wgląda fabryka przyszłości

W pełni automatyczny magazyn wysokiego składowania w fabryce Bosch w Mirkowie na Dolnym Śląsku / fot. Bosch
W pełni automatyczny magazyn wysokiego składowania w fabryce Bosch w Mirkowie na Dolnym Śląsku / fot. Bosch.

Fabryka przyszłości to nie redukcja miejsc pracy

Fabryka Przyszłości Bosch to wysoce produktywna organizacja, w której celem nadrzędnym jest eliminacja wszelki strat zasobów. Poza urządzeniami oraz infrastrukturą tworzą ją przede wszystkim ogromne ilości danych. Ich przetwarzanie opieramy o zaawansowane technologie cyfrowe, które efektywnie integrują procesy produkcyjne oraz logistyczne. Wszystkie nasze procesy i dane są konsekwentnie standaryzowane, a następnie digitalizowane. Nasza wizja rozwoju skupia się na osiągnięciu pozycji wiodącej firmy w dziedzinie rozwoju IoT (Internetu Rzeczy) oraz na byciu pionierem w dziedzinie zintegrowanego przemysłu - powiedział Piotr Pyzio członek zarządu Robert Bosch sp. z o.o. i dyrektor fabryki układów hamulcowych Bosch w Polsce.
mówi Piotr Pyzio członek zarządu Robert Bosch sp. z o.o. i dyrektor fabryki układów hamulcowych Bosch w Polsce.
Nowoczesność to również wspomaganie pracowników urządzeniami, które poprawiają bezpieczeństwo pracy i podnoszą jej wydajność. "Z powodzeniem stosujemy w codziennej pracy roboty współpracujące - coboty, które w sposób inteligentny i elastyczny automatyzują procesy. To rewolucja w zakresie zwiększenia wydajności oraz bezpieczeństwa. Ich zdolność do wykrywania obecności ludzi i reakcji na zmiany w otoczeniu pozwala na bezpieczną współpracę na tym samym obszarze roboczym
dodaje Pyzio.

50 milionów części z Mirkowa. Pracują też w twoim aucie

"Zmierzamy w kierunku urzeczywistnienia wizji pojazdu, który jest “smartfonem na kółkach". Wszystko to za sprawą oprogramowania odgrywającego coraz większą rolę w mobilności. To właśnie system obsługi i dostępne funkcje - obok samej mechaniki i prowadzenia pojazdu - wpływają na jakość doświadczeń w samochodzie. Dlatego dziś mówimy już o pojeździe opartym na oprogramowaniu, czyli SWdV (eng. Software defined vehicle)
mówi Piotr Pyzio.
Kobieta za kierownicą ciężarówki. Brigitte jeździ od 30 lat Deutsche Welle