480-konny Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept - ostatni?

Podczas styczniowego salonu motoryzacyjnego w Tokio Mitsubishi pokaże Lancera Evolution X w limitowanej, jubileuszowej wersji Final Concept.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept
Mitsubishi Lancer Evo X Final ConceptMitsubishi
Standardowy Lancer Evo X, wprowadzony na rynek w 2007 roku, dysponuje 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 295 KM i 366 Nm maksymalnego momentu.

Już w listopadzie przedstawiciele japońskiej marki sugerowali, że rynkowa kariera X serii Lancera Evo zbliża się ku końcowi. W sieci pojawiło się właśnie pierwsze zdjęcie ukazujące odmianę Final Concept. Samochód wyróżnia się m.in. czarnym, matowym lakierem, chromowanymi detalami oraz lakierowanym na połysk dachem i tylnym spoilerem.

Największa nowość kryje się jednak pod maską - benzynowy silnik 4B11T o pojemności 2 litrów doczekał się kuracji wzmacniającej. Za sprawą większej turbosprężarki HKS, nowego dolotu i wydechu oraz komputera jego moc wzrosła do 480 KM. Siła napędowa ma trafiać do kół obu osi za pośrednictem ręcznej skrzyni biegów o 5 przełożeniach.

Standardowym wyposażeniem Lancera ma być sportowe, regulowane zawieszenie HKS oraz kute, aluminiowe felgi o średnicy 19 cali.

Debiut Lancera Evo X Final Concept zaplanowano na 9 stycznia. Co z następcą? Tego nie wiadomo. Być może Mitsubishi w ogóle zrezygnuje z obecności w tym segmencie aut, być może wprowadzi na rynek sportowy samochód hybrydowy (więcej informacji: koniec Lancera Evo X?).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas