23 tys. aut z Polski do serwisu. Wezwania dla Citroena i Hyundaia

Dwie popularne w Polsce marki poinformowały Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. W dwóch modelach Hyundaia wykryto problem ze zwarciem elektrycznym, natomiast w Citroenie C3 usterka dotyczy poduszki powietrznej. Akcja serwisowa obejmie ponad 23 tysiące pojazdów, a ich właściciele otrzymają listowne zaproszenie w celu usunięcia problemów.

23 tys. aut z Polski do serwisu. Wezwania dla Citroena i Hyundaia
23 tys. aut z Polski do serwisu. Wezwania dla Citroena i Hyundaia123RF/PICSEL

Właściciele wybranych modeli Hyundaia i Citroena powinni zgłosić się do autoryzowanych serwisów w celu usunięcia usterek. Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, problemy dotyczą modeli Hyundai ix35, Hyundai H1/Grand Starex oraz Citroen C3. Łącznie akcja serwisowa obejmie 23 tysiące pojazdów.

Hyundai ix35 – problemy w układzie hamulcowym

W samochodach Hyundai ix35 wyprodukowanych między 13 stycznia 2010 r. a 7 listopada 2013 r. w Słowacji i Czechach wykryto ryzyko przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB. Problem wynika ze zmian fizycznych w pierścieniach O-ring, spowodowanych zanieczyszczeniem płynu hamulcowego wilgocią, brudem lub rozpuszczonymi metalami, co może prowadzić do zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU.

W Polsce akcją serwisową objęto 13 291 pojazdów. Właściciele zostaną powiadomieni o konieczności wizyty w autoryzowanym serwisie Hyundai w celu wymiany bezpiecznika HECU.

W samochodach Hyundai ix35 wykryto ryzyko przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB.materiały prasowe

Hyundai H1/Grand Starex – konieczna wymiana okablowania

W samochodach Hyundai H1/Grand Starex (TQ) wyprodukowanych w Korei Południowej między 18 sierpnia 2010 r. a 22 listopada 2018 r. może wystąpić zwarcie elektryczne w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika. Problem wynika z uszkodzenia osłony przewodu, spowodowanego nadmiernym wzrostem temperatury w miejscu mocowania zacisków. Także i w tym przypadku posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu wymiany okablowania. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 108 pojazdów.

Citroen C3 - ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych

Z kolei Stellantis poinformował, że w modelach Citroen C3 może wystąpić ryzyko nieprawidłowego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera marki TAKATA. Substancja stosowana jako propelent może ulegać degradacji pod wpływem czasu oraz działania wysokiej temperatury lub wilgotności. W przypadku kolizji uruchomienie napełniacza poduszki może prowadzić do nadmiernie szybkiego generowania gazu, co stanowi potencjalne zagrożenie.

Może to prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia
zaznacza w komunikacie Citroen.

Akcja serwisowa obejmie ponad 9,6 tysiąca pojazdów. Producent zadeklarował, że właściciele samochodów otrzymają listowne zaproszenie do autoryzowanych serwisów, gdzie poduszki powietrzne zostaną wymienione.

PolicjaPolicja