23 tys. aut z Polski do serwisu. Wezwania dla Citroena i Hyundaia
Dwie popularne w Polsce marki poinformowały Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. W dwóch modelach Hyundaia wykryto problem ze zwarciem elektrycznym, natomiast w Citroenie C3 usterka dotyczy poduszki powietrznej. Akcja serwisowa obejmie ponad 23 tysiące pojazdów, a ich właściciele otrzymają listowne zaproszenie w celu usunięcia problemów.
Właściciele wybranych modeli Hyundaia i Citroena powinni zgłosić się do autoryzowanych serwisów w celu usunięcia usterek. Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, problemy dotyczą modeli Hyundai ix35, Hyundai H1/Grand Starex oraz Citroen C3. Łącznie akcja serwisowa obejmie 23 tysiące pojazdów.
Hyundai ix35 – problemy w układzie hamulcowym
W samochodach Hyundai ix35 wyprodukowanych między 13 stycznia 2010 r. a 7 listopada 2013 r. w Słowacji i Czechach wykryto ryzyko przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB. Problem wynika ze zmian fizycznych w pierścieniach O-ring, spowodowanych zanieczyszczeniem płynu hamulcowego wilgocią, brudem lub rozpuszczonymi metalami, co może prowadzić do zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU.
W Polsce akcją serwisową objęto 13 291 pojazdów. Właściciele zostaną powiadomieni o konieczności wizyty w autoryzowanym serwisie Hyundai w celu wymiany bezpiecznika HECU.
Hyundai H1/Grand Starex – konieczna wymiana okablowania
W samochodach Hyundai H1/Grand Starex (TQ) wyprodukowanych w Korei Południowej między 18 sierpnia 2010 r. a 22 listopada 2018 r. może wystąpić zwarcie elektryczne w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika. Problem wynika z uszkodzenia osłony przewodu, spowodowanego nadmiernym wzrostem temperatury w miejscu mocowania zacisków. Także i w tym przypadku posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu wymiany okablowania. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 108 pojazdów.
Citroen C3 - ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych
Z kolei Stellantis poinformował, że w modelach Citroen C3 może wystąpić ryzyko nieprawidłowego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera marki TAKATA. Substancja stosowana jako propelent może ulegać degradacji pod wpływem czasu oraz działania wysokiej temperatury lub wilgotności. W przypadku kolizji uruchomienie napełniacza poduszki może prowadzić do nadmiernie szybkiego generowania gazu, co stanowi potencjalne zagrożenie.
Może to prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia
Akcja serwisowa obejmie ponad 9,6 tysiąca pojazdów. Producent zadeklarował, że właściciele samochodów otrzymają listowne zaproszenie do autoryzowanych serwisów, gdzie poduszki powietrzne zostaną wymienione.