14 zwycięstw w Dakarze. Oto nowy model legendarnej marki!

Rosyjski przemysł motoryzacyjny przeżywa właśnie okres prawdziwego prosperity. Dotyczy to nie tylko wchodzącej obecnie w skład grupy Renault-Nissan Łady. Z klęską urodzaju zmagają się obecnie przedstawiciele innej rosyjskiej legendy - KAMAZ-a.

KAMAZ 5490 Neo
KAMAZ 5490 Neo Informacja prasowa (moto)

Zaprezentowana w ubiegłym roku nowa rodzina ciężarówek - KAMAZ 5490 Neo - cieszy się na rodzimym rynku tak ogromnym powodzeniem, że wyprzedano już całą partię produkcyjną na maj, czerwiec i lipiec.

Produkcja nowego modelu ruszyła w ubiegłym miesiącu. Do końca maja 200 egzemplarzy zasilić ma floty czterech dużych klientów korporacyjnych. Obecnie zarząd firmy z Tatarastanu (z siedzibą w miejscowości Nabierieżnyje Czełny) stara się sprostać rosnącej liczbie zamówień. Począwszy od sierpnia fabryka pracować ma w nowym reżimie produkcyjnym.

Działająca od 1969 roku marka cieszy się na rodzimym rynku ogromnym powodzeniem. Niebywała trwałość i dzielność terenowa, potwierdzona 14(!) zwycięstwami w Rajdzie Dakar, zaskarbiła jej również wierną rzeszę fanów na całym świecie.

Długiej liście chętnych na nową rodzinę ciężarówek spod znaku Kamaza nie ma się, co dziwić. Warto przypomnieć, że od dłuższego czasu udziały w rosyjskiej fabryce ma koncern Daimler. KAMAZ 5490 Neo, w dużej mierze, bazuje na rozwiązaniach technicznych Mercedesa Axora. Rosyjskie auto może się jednak pochwalić kilkoma znaczącymi zmianami, jak np. zbiorniki paliwa o większej pojemności (w sumie niemal 1100 l) i dodatkowy system dogrzewania jednostki napędowej zaprojektowany z myślą o trudnych, syberyjskich warunkach. Sporo zmian dotyczy też samej ramy, która została dodatkowo wzmocniona. Większy niż w Axorze jest również rozstaw osi. Taka zmiana wymuszona została m.in. koniecznością zastosowania - zdecydowanie mocniejszych niż w oryginale - resorów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas