100 tys. chińskich aut ma wrócić do serwisu. Grożą pożarem i to nie baterii

Chiński producent BYD wzywa do serwisu niemal 100 tys. swoich samochodów z powodu wady fabrycznej, która może doprowadzić do pożaru pojazdów. Wbrew jednak oczywistym skojarzeniom, przyczyna ewentualnego zapalenia się aut, nie ma nic wspólnego z elektrycznym napędem.

BYD Yuan Plus
BYD Yuan Plus materiały prasowe

Samochody BYD mogą się zapalić

Firma BYD poinformowała o potencjalnie niebezpiecznej wadzie fabrycznej, jaką wykryła w dwóch swoich modelach. Chodzi o dwa elektryki - miejskiego crossovera Yuan Plus oraz hatchbacka Dolphin, w których może dojść do pożaru. Problem dotyczy 96 714 pojazdów, a konkretnie:

  • 87 762 egzemplarzy Dolphina oraz Yuan Plus, wyprodukowanych od 4 lutego do 26 grudnia 2023 roku przez BYD Auto Industry Co. Ltd.
  • 8952 egzemplarzy Yuan Plus, wyprodukowanych od 2 listopada 2022 do 19 czerwca 2023 roku przez BYD Auto Co. Ltd.

Wszyscy właściciele samochodów, których obejmuje akcja serwisowa, otrzymają na ten temat informację od przedstawicielstwa BYD, wraz z zaproszeniem do ASO. Akcja naprawcza rozpoczyna się dzisiaj i jest największą w historii marki.

Co jest powodem pożaru modeli BYD?

Jak podaje oficjalnie BYD, problem z modelami Dolphin oraz Yuan Plus to wynik błędu powstałego podczas procesu produkcyjnego, w momencie instalowania kontrolera elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Po zamknięciu jego obudowy, może zakłócać ona pracę kondensatorów na płytce kontrolera.

BYD Dolphinmateriały prasowe

Zakłócenia te powodują powstanie mikropęknięć na kondensatorach, które mogą powiększać się w trakcie eksploatacji pojazdu. To z kolei może powodować zwarcia, następnie przegrzewanie się układów, a docelowo doprowadzić do pożaru.

Naprawa problemu polega na zastosowaniu dodatkowej izolacji, która zapobiegnie potencjalnemu uszkadzaniu kondensatorów.

Mitsubishi Colt to najlepsze miejskie auto tego producenta od lat 90.INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas