10-biegowa skrzynia DSG

Podczas Wiedeńskiego Sympozjum Motoryzacyjnego szef projektowania VW, Hans-Jakob Neusser, potwierdził, że niemiecki koncern pracuje nad nową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną DSG - tym razem o 10 przełożeniach.

Zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa DSG
Zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa DSGVolkswagen

Po raz pierwszy informację tę zdradził dokładnie przed rokiem, również podczas wiedeńskiej imprezy, dyrektor generalny VW Martin Winterkorn. Teraz potwierdził ją Neusser, który nie podał jeszcze konkretnego terminu wprowadzenia nowej skrzyni do produkcji, ale zdradził kilka dodatkowych szczegółów.

Wiadomo, że 10-biegowa przekładnia DSG będzie mogła przenieść do 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zastąpi stosowaną obecnie skrzynię o 6 przełożeniach. Trafi ona zarówno do modeli z silnikami montowanymi poprzecznie, jak i wzdłużnie. Zdolność do przeniesienia do 500 Nm momentu wskazuje, że otrzymają ją mniejsze auta koncernu - kompaktowe oraz klasy średniej.

Nowa skrzynia ma pomóc w obniżeniu do 2020 roku zużycia paliwa nowych modeli VW nawet o 15 proc.

Przy okazji Neusser zapowiedział, że jego zespół pracuje też nad nowym silnikiem wysokoprężnym TDI o pojemności 2 litrów i mocy około 240 KM, wspomaganym dwiema turbosprężarkami. Może on trafić pod maskę najnowszego Passata, którego premiera odbędzie się jesienią br.

msob, źródło: "Autocar"

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas