Salon w Paryżu - drugi dzień prasowy

Dziś odbywa się drugi z dwóch zaplanowanych dni prasowych tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Tradycyjnie już dziennikarze na tuż przed otwarciem targów dla pełnej publiczności mogą zapoznać się z premierowymi modelami i zebrać najświeższe informacje o wystawianych produktach. W halach salonu jest także reporter INTERIA.PL, który już wczoraj przysłał nam ponad 100 zdjęć prezentowanych w Paryżu pojazdów. O wszystkich nowościach francuskiego salonu przeczytasz TUTAJ.

Ponad 40 marek z całego świata, które w tym roku goszczą w stolicy Francji, organizuje od wczoraj konferencje prasowe i przeprowadza prezentacje swoich największych nowości. Wczoraj w halach 1, 3 i 4 zaprezentowali się czołowi producenci samochodów na świecie. Swoje auta prezentowały takie marki jak: Ford, Volvo, Grupa PSA (Peugeot/Citroen), Jaguar, Mazda, Maybach, Chrysler-Jeep, Mercedes-Benz, Volkswagen, GeneralMotors, Renault, BMW, Ferrari, Maserati, Nissan, Bentley, Alfa Romeo, Honda, Subaru, Kia, MG Rover, Suzuki, Seat, Toyota, Skoda, Audi, Lexus, Dijon, Rhodia oraz na zakończenie dnia Vendredi.

Reklama

Dziś we wszystkich czterech halach wystawowych Paryża odbędą się konferencje prasowe producentów niszowych aut i firm działających w branży motoryzacyjnej. Wśród nich znajdą się: Valeo, Delphi, Michelin, CrossLander, Dangel, Aisin, IVM, Venturi, Don Foster, Lombardini, Arvin Meritor, FIEV, a drugi dzień prasowy zakończy konferencja COFICA.

Organizatorzy tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu marzą o tym, żeby pobić rekord 1,5 miliona zwiedzających. Przed dwoma laty (paryska impreza organizowana jest co dwa lata przemiennie z salonem we Frankfurcie) odwiedziło łącznie 1.436.351 osób, co jak do tej pory jest najlepszym wynikiem w historii światowych targów motoryzacyjnych (dla porównania rekordy innych wielkich salonów: Tokio - 1.399.854, Barcelona - 915.894, Frankfurt - 896.200, Bruksela, Detroit i Geneva - ponad 700.000 każdy). W tym roku zwiedzających ma przyciągnąć ponad 50 światowych premier nowych modeli.

Pierwszoplanowe role w Paryżu odgrywać będą francuskie marki. Na stoisku Renault znajdzie się nowe Megane II (3- i 5-drzwiowe), czwarta generacje Espace, Clio w wersji V6, czy też koncepcyjny pojazd miejski Ellypse. Peugeot zaprezentuje sześć nowych produktów, wśród których znajdzie się model 307cc oraz prototypowy następca "czterystaszóstki". Citroen zaprezentuje ciekawą wersję modelu C3 - Pluriel, a także odświeżone Berlingo i koncepcyjne sportowe coupe. Matra zaprezentuje natomiast nową generację M72.

Wśród światowych premier spoza Francji znajdą się między innymi: Ferrari Enzo, Volkswagen Touareg i Touran, Porsche Cayenne i Boxster, Saab 9-3, Honda Accord, Alfa Romeo 147 GTA, Fiat Stilo SW, Audi A8, Seat Cordoba, Nissan Micra, Bentley GTC, BMW Z4 roadster i "siódemka" z silnikiem diesla, Opel Meriva, Jaguar XJ, Mazda 6 w wersjach station wagon i 5d, Daewoo Kalos, Hyundai Getz, Maybach 57 i 62, Mercedes-Benz klasy S i CL, w gamie AMG pojawią się E55, CLK 55 i Sports Coupe 30 CDI, smart zaprezentuje swojego nowego roadstera, natomiast Ford modele StreetKa, SportKa, 3-drzwiową Fiestę, a także minivana opartego na konstrukcji Focusa.

Ponadto należy spodziewać się wielu prototypów dostarczonych przez niezależnych projektantów, a także nowości technologicznych, których co roku przybywa bez liku.

Organizator zapewnił zwiedzającym transport z i na lotnisko Orly. Odjazdy i przyjazdy bezpłatnych autobusów odbywają się ze stacji Coach zlokalizowanej przy południowym wyjściu G. Na teren salonu można dotrzeć też na własną rękę paryskim metrem, wysiadając z linii 12 na stacji Porte de Versailles lub z linii 8 na Place Balard. Salon będzie otwarty dla zwiedzających w dniach 28 września-13 października w godzinach od 10.00 do 22.00. Bilety wstępu kosztować będą 9 euro, a dzieci poniżej 7. roku życia wejdą do wystawowych hal bezpłatnie. Po godzinie 18.00 przy wejściu na teren targów będzie można zakupić tańsze bilety, po 6 euro. Organizator przewidział też specjalne zniżki dla większych grup.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Paryż | salon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy