Najlepsze silniki 2003!
Wczoraj w centrum Stuttgart Messe odbyła się uroczystość wręczenia nagród za najlepsze silniki 2003 roku (International Engine of the Year Awards 2003). Tegorocznym przebojem okazał się rotacyjny silnik RENESIS montowany w nowej Mazdzie RX-8, który otrzymał wyróżnienia aż w trzech kategoriach.
Japoński motor nagrodzono w kategoriach "najlepszy nowy silnik", "najlepszy silnik o pojemności 2,5-3,0 litra" oraz w najbardziej prestiżowej - "silnik roku 2003". Więcej na temat Mazdy RX-8 przeczytasz TUTAJ.
Mazda po raz pierwszy została nagrodzona w plebiscycie na najlepsze jednostki napędowe roku. Konkurs ten organizowany jest rokrocznie od 1999 r. przez magazyn "Engine Technology International", a jego jurorami jest 50 dziennikarzy-specjalistów z 22 krajów świata, takich jak USA, Niemcy, Afryka Południowa, Francja, Argentyna, Kanada, czy też Australia. - Ten motor świetnie pracuje. System Felixa Wankla został zastosowany w sposób nadzwyczaj udany. RENESIS jest mocny, cichy i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy - komplementowali japoński silnik jurorzy.
Mazda nie była jednak jedynym japońskim producentem wyróżnionym w tegorocznym plebiscycie na najlepszy silnik roku. Honda wygrała aż w czterech z 12 rozpatrywanych kategorii. Trzy sukcesy przyniósł jej nowoczesny i ekonomiczny silnik hybrydowy.
2003 rok był udany również dla niemieckich producentów. BMW odniosło zwycięstwa w trzech kategoriach - 1,4-1,8 litra, 2,0-2,5 litra oraz 3,0-4,0 litra, natomiast Volkswagen dorzucił jedną wygraną w najwyższej kategorii pojemnościowej ze swoim potężnym 5-litrowym silnikiem wysokoprężnym V10.
Wyniki plebiscytu w poszczególnych kategoriach:
"Najlepszy nowy silnik 2003 r."
- Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
"Najbardziej ekonomiczny silnik"
- Honda 1.3 IMA (Civic Hybrid)
"Silnik z najlepszymi osiągami"
- Mercedes-AMG 55 V8 (E55, SL55, S55, CL55)
"Jednostka poniżej 1,0 litra"
- Honda 1.0 IMA (Insight)
"Jednostka 1,0-1,4 litra"
- Honda 1.3 IMA (Civic Hybrid)
"Jednostka 1,4-1,8 litra"
- MINI Supercharged 1.6 (Cooper S)
"Jednostka 1.8-2.0 litra"
- Honda 2.0 (S2000)
"Jednostka 2.0-2.5 litra"
- BMW 2.5 (325i, 525i, Z4)
"Jednostka 2.5-3.0 litra"
- Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
"Jednostka 3.0-4.0 litra"
- BMW 3.2 (M3)
"Jednostka powyżej 4.0 litra"
- VW Diesel 5.0 V10 (Touareg/Phaeton)
"Silnik Roku 2003"
- Mazda RENESIS Rotary (RX-8)