Czy mocne auta dużo palą? Sprawdzimy!

W Polsce najważniejszym kryterium decydującym o wyborze samochodu są zazwyczaj późniejsze koszty eksploatacji. Z tego względu większość nabywców decyduje się na auta z niewielkimi silnikami - mało kto może pozwolić sobie na bagatelizowanie zużycia paliwa.

Dlatego właśnie samochody z dużymi, benzynowymi jednostkami o sześciu, ośmiu czy dwunastu cylindrach traktowane są w naszym kraju w kategoriach zbędnego luksusu dla najbogatszych. Czy ich utrzymanie faktycznie kosztuje krocie?

Już 9 listopada na trasie z Wieliczki do Zakopanego odbędzie się niecodzienna impreza o nazwie "Eko Rajd XL". Oznaczenie XL - w tym przypadku - nie jest przypadkowe. Na starcie pojawią się bowiem pojazdy wyposażone wyłącznie w słusznej wielkości jednostki napędowe o - minimum - pięciu cylindrach.

Reklama

Auta podzielone zostały na trzy klasy: pięć, sześć oraz - łączone - osiem i osiem plus. Każda z grup odpowiada ilości cylindrów. Na trasie tego niecodziennego rajdu o kropelce pojawi się wiele ekscytujących samochodów - na liście startowej znalazły się m.in. dwa Ferrari (w tym jedno FF), Audi R8, Lexus LS460 czy Mercedes klasy E w wersji AMG. Nie zabraknie również celebrytów i czołowych postaci świata polskich sportów motorowych. Swój udział potwierdzili m.in. Leszek Kuzaj, Michał Bębenek i Maciej Steinhof.

Start przewidziany został na godzinę 10.00. Załogi wyruszą na trasę spod centrum Edukacyjno-Rekreacyjnego Solne Miasto w Wieliczce. Pierwsze załogi powinny pojawić się na mecie w Zakopanem około godziny 14.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koszty eksploatacji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy