Wyścig Toyot Prius w Dolinie Krzemowej

Toyota Research Institute zorganizuje na torze Sonoma Raceway zawody Prius Challenge dla firm technologicznych działających w Dolinie Krzemowej. Impreza odbędzie się 3 marca 2017 roku. Zadaniem zespołów startujących w zawodach będzie przejechanie wyznaczonej trasy w limicie czasu przy jak najmniejszym zużyciu paliwa i jak najlepszej wydajności. Przy optymalizacji techniki jazdy uczestnicy będą się posługiwali analizami i symulacjami dostarczanymi przez system telematyczny Toyoty, wykorzystujący technologię przetwarzania i wymiany danych w chmurze.

"Zespół Toyota Research Institute organizuje konkurs, w którym uczestnicy będą mogli korzystać z zaawansowanych technologii uczenia się maszyn i analizy danych oraz przetestować je w rzeczywistych warunkach. Dolina Krzemowa to kuźnia talentów i centrum innowacyjności. Zawody Prius Challenge są doskonałą okazją, by zwiększyć zaangażowanie naszej firmy w tę społeczność i przy okazji dobrze się bawić"- powiedział dr Gill Pratt, CEO Toyota Research Institute

Prius Challenge 2017 to zawody organizowane pierwotnie dla pracowników Toyoty i jej sieci dealerskiej w Japonii. Ich zadaniem było uzyskanie jak najniższego zużycia paliwa i emisji spalin podczas jazdy Priusem na wyznaczonej trasie i w zadanym czasie. Przyszłoroczna impreza na torze Sonoma w Kalifornii po raz pierwszy będzie adresowana do szerszej publiczności.

Reklama

Zawody zostaną zorganizowane w ramach trzeciej edycji cyklicznej imprezy Toyota Onramp, w której uczestniczą najbardziej utalentowani przedstawiciele firm z Doliny Krzemowej. W ubiegłym roku głównym punktem programu był konkurs "Smart Mobility Challenge", w którym 40 zespołów złożonych z inżynierów, wynalazców i entuzjastów motoryzacji opracowało własne pomysły, w jaki sposób wykorzystać elektryczny pojazd Toyota i-Road do usprawnienia transportu w San Francisco i okolicach.

W 2016 roku impreza z gatunku Toyota Challenge została zorganizowana także w Polsce. Rajd Toyota Economy Race został opracowany zgodnie z wytycznymi FIA dla formuły Mistrzostw Świata w klasie "Alternative Energies". Przez 2 dni dziewięć zespołów złożonych z polskich dziennikarzy motoryzacyjnych starało się pokonać wyznaczoną trasę za kierownicą Priusów 4. generacji, zużywając jak najmniej paliwa. Najlepszy wynik wyniósł tylko 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem.

Firma badawcza Toyota Research Institute została założona przez Toyotę w 2015 roku. Jej zadaniem jest wdrażanie wyników badań do projektowania i rozwoju produktów. Japoński koncern przeznaczył na jej rozwój w ciągu 5 lat miliard dolarów. TRI ma za zadanie realizację 4 celów - stworzenie pojazdu, który uniknie wypadku w każdych okolicznościach, bez względu na umiejętności kierowcy, umożliwienie korzystania z samochodów osobom starszym i niepełnosprawnym, przenoszenie technologii opracowywanych na potrzeby samochodów do robotów domowych oraz zastosowanie wiedzy z dziedziny sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn w pracach nad nowymi materiałami. Jednym z głównych projektów firmy jest komercjalizacja autonomicznych samochodów.

Toyota Research Institute ma 3 siedziby w Stanach Zjednoczonych. Pierwsza mieści się w Stanford Research Park w Palo Alto w Kalifornii i współpracuje z Uniwersytetem Stanforda, druga w Cambridge w Massachusetts, gdzie jest partnerem Massachusetts Institute of Technology, zaś trzecia powstała w Ann Arbor w Michigan i prowadzi badania wspólnie z University of Michigan.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy