Wolał ładę od BMW!

To prawdziwa gratka dla fanów BMW. Już 1 maja, w Monaco odbędzie się aukcja, na której kupić będzie można oryginalne BMW 328.

BMW 328
BMW 328Informacja prasowa (moto)

Nie chodzi tu bynajmniej o nieskrzywdzoną przez domorosłych tunerów E36 bez przyklejonego silikonem znaczka M, ale o najprawdziwsze, oryginalne 328 roadster z lat trzydziestych. Co więcej, do sprzedaży wystawiono model stworzony w 1937 roku specjalnie z myślą o rajdzie Mille Miglia.

Informacja prasowa (moto)

Samochód zbudowano w oparciu o solidną ramę kratownicową wykonaną z rur. Auto ma niezależne przednie zawieszenie i rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, rozwijający moc 80 KM. Najważniejsze elementy, takie jak hamulce czy skrzynię biegów zaprojektowano tak, by poradziły sobie nawet z mocą 130 KM.

Ważący nieco ponad 830 kg pojazd był w stanie rozpędzić się do prędkości około 160 km/h. Opływowe nadwozie, które pomieścić musiało stosunkowo duży silnik, zaprojektowane zostało przez Wilhelma Kaisera.

Informacja prasowa (moto)

Historia wystawionego na aukcję egzemplarza jest bardzo ciekawa. Zbudowane w maju 1937 roku auto uczestniczyło m.in. w wyścigu Le Mans. W 1938 auto wygrało w klasie "dwulitrówek" startujących w Mille Miglia. Jesienią 1939 roku, gdy w Europie rozpoczynała się wojna, pojazd został rozebrany na części i gruntownie przebudowany pod kątem wyścigu Mille Miglia 1940. Samochód ukończył zawody na szóstym miejscu.

Informacja prasowa (moto)

Po wojnie, jako mienie reparacyjne auto trafiło do ZSRR. Jego właścicielem został Artiom Iwanowicz Mikojan - genialny konstruktor i szef biura konstrukcyjnego Mikojan i Guriewicz znanego z opracowywania myśliwców MiG. Samochodu używał głównie jego syn, który w 1972 roku wymienił go w Rydze na... nową ładę! Kolejnym właścicielem auta został niejaki Giudo Adamson, który opiekował się pojazdem aż do upadku żelaznej kurtyny. W 2001 roku pojazd trafił do nowego właściciela w Monachium.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas