Nowa, bezgłośna broń policji. Testy potrwają 18 miesięcy

Alternatywne rodzaje napędów wkraczają też do świata dwóch kółek. Przedstawiciele londyńskiej policji otrzymali właśnie pierwsze skutery napędzane ogniwami paliwowymi.

Suzuki Burgman Fuel Cell
Suzuki Burgman Fuel CellInformacja prasowa (moto)

Na ulice brytyjskiej stolicy wyjedzie wkrótce siedem skuterów Suzuki Burgman Fuel Cell, które w ramach testów służyć będą policjantom. Projekt współfinansowany jest m.in. przez firmę Intelligent Energy - brytyjskiego wytwórcę ogniw paliwowych współpracującego z Suzuki.

Inicjatywę czynnie wspiera też japońska marka. Przedstawiciele Suzuki liczą na zebranie wartościowych danych dotyczących eksploatacji pojazdów w rzeczywistych, trudnych warunkach typowych dla służby patrolowej. Policyjne testy potrwać mają 18 miesięcy.

Japończycy od wielu lat rozwijają technologię ogniw paliwowych. Suzuki Burgman z alternatywnym napędem zadebiutowało już w 2009 roku na salonie motoryzacyjnym w Tokio. To pierwszy tego rodzaju pojazd, który (już w 2011 roku!) otrzymał europejską homologację drogową. Dzięki niej skuter może być sprzedawany we wszystkich krajach UE.

Suzuki Burgman Fuel Cell wyposażony jest w kompaktowe, chłodzone powietrzem, ogniwo paliwowe. Przechowywany pod wysokim ciśnieniem wodór zmagazynowany jest w innowacyjnych zbiornikach zamontowanych pod podłogą. Wersje dostarczone brytyjskim stróżom prawa legitymują się zasięgiem około 120 km. Ten w ogromnej mierze zależy jednak od warunków ruchu. Przy niższych, charakterystycznych dla warunków miejskich, średnich prędkościach pojazdy pokonać mogą nawet 350 km.

Suzuki Burgman Fuel CellInformacja prasowa (moto)

Dokładna specyfikacja policyjnych Suzuki Burgman Fuel Cell trzymana jest w tajemnicy. Z danych homologacyjnych deklarowanych w 2011 roku wynika jednak, że silnik oferuje około 11 KM i zapewnia osiągi zbliżone do wersji z klasycznym napędem spalinowym (125 cm3).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas