Niespodziewany sukces UAZ-a. To efekt mundialu?

Rozgrywane w Rosji Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej oznaczają "żniwa" nie tylko dla producentów piwa, chipsów czy koszulek. Piłkarską gorączkę starają się też wykorzystać producenci samochodów.

Oficjalnym partnerem FIFA jest Hyundai i to właśnie ta marka ma wyłączność na reklamowanie się, czy to na stadionach czy w czasie transmisji meczów telewizji. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by w swoich kampaniach reklamowych wykorzystywać ogólnie pojętą piłkę nożną.

Taki zabieg zaobserwować można chociażby w Indiach, gdzie do salonów wjechały właśnie "usportowione" modele: Polo, Ameo i Vento. Samochody nie mają wprawdzie nic wspólnego z Mundialem, ale foldery reklamowe prezentują je na stadionowej murawie...

Hyundai jest nie tylko partnerem FIFA, ale - od lat - również UEFA. Już w 2016 roku, przy okazji odbywających się we Francji finałów mistrzostw Europy, do europejskich salonów trafiła limitowana seria GO!

Reklama

Specjalne odmiany modeli i10, i20 oraz i30 poznać można było m.in. po niebieskich, czerwonych i białych akcentach we wnętrzu, które miały być hołdem dla francuskiej flagi.

Piłkarska edycja "GO!" powróciła teraz do salonów z okazji, a jakże, piłkarskich mistrzostw świata rozgrywanych w Rosji. W promocyjnej ofercie oferowane są obecnie cztery modele: i10, i20, i30 oraz Tucson. W Polsce decydując się na auto z serii "GO!" klienci liczyć mogą na upust w wysokości do 7 tys. zł, dodatkowe wyposażenie wartości 4 tys. i premię w wysokości 2 tys. zł w przypadku odkupu dotychczasowego pojazdu.

Mundial na "własnym boisku" starają się też wykorzystać producenci pojazdów z Rosji. Co ciekawe, nie chodzi jednak o lidera lokalnego rynku - Ładę - lecz, stosunkowo niszowego UAZ-a.

Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod przygotował niedawno dla klientów limitowaną, "futbolową" serię najnowocześniejszego w swojej ofercie modelu Patriot. Samochód, przynajmniej w opinii producenta, wyróżnia się "sportowym charakterem" podkreślanym przez unikatowy, niebieski, metalizowany, kolor nadwozia, zaprojektowane specjalnie dla tego modelu obręcze kół ze stopów lekkich oraz... przyciemniane, atermiczne szyby. Cechą charakterystyczną jest również montowana na drzwiach, chromowana, plakietka ze słowem Patriot na tle piłki.

Samochód wyceniony został na 995 tys. rubli, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę niespełna 55 tys. Do końca czerwca klienci liczyć mogą jednak na dodatkowy rabat w wysokości 70 tys. rubli (3590 zł) i kredyt z preferencyjnym oprocentowaniem.

Od rozpoczęcia Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej fabryka w Uljanowsku przyjęła już ponad 300 zamówień na limitowaną serię, co wprowadziło niemałe zamieszanie na liniach montażowych. Cytowana przez rosyjską prasę rzecznik prasowa UAZa - Ekaterina Kalinskaya - obiecuje, że samochody dostarczone zostaną na czas, mimo że "popyt przewyższa podaż".

Nie wiadomo, ile z zatwierdzonych do produkcji 300 egzemplarzy zamówionych zostało przez oczarowanych rosyjską techniką kibiców.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy