Fiat zbyt ekskluzywny?
Czy mówi Wam coś nazwa Innocenti? Fanom włoskiej motoryzacji na pewno.
Całkiem prawdopodobne, że marka znana głównie z produkcji popularnych skuterów lambretta (konkurent legendarnej vespy) już niedługo przeżywać będzie swoją druga młodość. Nad jej wskrzeszeniem zastanawia się zarząd koncernu Fiat.
Fiat od dłuższego czasu nosi się z zamiarem wprowadzenia do produkcji tzw. "niskobudżetowego" pojazdu, który sprzedawany byłby pod nową marką. Włosi nie ukrywają, że głównym motorem tego odważnego planu jest sukces, jaki odniosło Renault. Logan, który w większości krajów występuje z logiem Dacii, sprzedaje się rewelacyjnie. Jak widać Europejczycy są coraz mniej podatni na sugestie i większą rolę przykładają do tego, co i za ile oferuje dany samochód, niż do tego, jaki znaczek nosi na masce...
Innocenti to marka, która miała już w swojej historii samochodową kartę. W 1959 roku, na mocy porozumienia licencyjnego z British Motor Corporation bramy fabryki w Lambarte opuścił pierwszy samochód Innocenti A40 (odpowiednik Austina A40). W 1973 roku włoska firma wykupiona została przez angielskiego Leylanda i w kolejnych latach na brytyjskich podzespołach powstawały tam samochody z włoskimi nadwoziami. Działo się tak aż do 1982 roku, kiedy to silniki angielskie zastąpiono nowocześniejszymi pochodzącymi od japońskiego Daihatsu.
Przez cały ten okres firma specjalizowała się w produkcji popularnych i tanich modeli. Począwszy od 1965 z włoskich fabryk wyjeżdżały nawet samochody mini minor i mini cooper.
Ostatni czterokołowy pojazd marki Innocenti zjechał z taśmy montażowej w 1990 roku. Obecnie jej zakłady należą do grupy de Tomaso.