Billboard reklamowy, który... oczyszcza powietrze

Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizował szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Miał powierzchnię 250 metrów kwadratowych i oczyszczał powietrze tak skutecznie jak ponad 200 drzew.

Codziennie jesteśmy zalani setkami billboardów reklamowych, których treść zlewa się w jedną całość. Ten jeden nośnik ma szansę być zapamiętany na dłużej, szczególnie przez mieszkańców portugalskiego miasta Porto. Umieszczono na nim reklamę niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo. Z ich ekologicznym charakterem, współgra główna funkcja samego billboardu.

Winylową płachtę reklamową pokryto dwutlenkiem tytanu, który ma właściwości oczyszczania powietrza. Ten związek chemiczny neutralizuje ok. 85% zanieczyszczeń takich jak dwutlenek azotu (NO2), dwutlenek siarki (SO2) i lotne związki organiczne (LZO), które mają kontakt z powierzchnią nośnika. Te składniki spalin przyczyniają się do powstawania smogu w mieście.

Reklama

Billboard Volvo ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych. Filtruje powietrze równie skutecznie, jak 250 drzew - co odpowiada około 21 000 metrów sześciennych świeżego tlenu dziennie.

- Wiemy, że jesteśmy częścią problemu, dlatego też musimy być częścią rozwiązania - mówi Aira de Mello, odpowiedzialna za marketing i komunikację w Volvo Car Portugal. Za pomocą naszego billboardu oczyszczającego powietrze chcemy pokazać, że poważnie podchodzimy do kwestii zrównoważonego rozwoju, nie poprzez symboliczne obietnice, ale konkretne działania.

Billboard był używany w Porto przez trzy miesiące, do końca lutego bieżącego roku. Następnie został wykorzystany do produkcji toreb i akcesoriów modowych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama