W maju lepiej niż w kwietniu

Regres na polskim rynku motoryzacyjnym trwa i nic nie wskazuje na to, żeby ten fakt miał ulec zmianie. Polacy kupują mniej samochodów, jednak coraz częściej wybierają auta z Grupy Volkswagena. Wciąż najsilniejszą pozycję zajmuje Fiat, z modelem Seicento. Spada natomiast zaufanie i zainteresowanie pojazdami Daewoo.

Wśród wszystkich krajów europejskich Polska uplasowała się na niechlubnym, drugim miejscu pod względem spadku liczby zarejestrowanych nowych pojazdów w stosunku do ubiegłego roku. Jak informuje firma Samar największy kryzys wykazał rynek Islandii ze spadkiem 43,7%, a rynek polski - spadek 31,19%.

W maju zanotowano w Polsce nieco większą sprzedaż (34 762 sprzedanych sztuk) samochodów osobowych w porównaniu do kwietnia (30 853 szt.). Coraz bardziej wyraźny staje się jednak udział aut importowanych (19 756 szt.).

Najpopularniejszą marką pozostał Fiat, który jednak zanotował spadek sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku o 37,38%. Ogromny spadek dotknął też Daewoo - 52,18%, do którego Polacy tracą resztki zaufania. Polepszyła się natomiast sytuacja Skody, która dzięki modelowi Fabia poprawiła swoją sprzedaż o 15,67% w stosunku do ubiegłego roku.

Reklama

Wśród najpopularniejszych modeli aut osobowych bryluje Fiat Seicento (22 327 sprzedanych sztuk), przed Skodą Fabią (11 347 sztuk) i Daewoo Matizem (10 301 sztuk).

Szczegółowe dane znajdziecie w poniższych zestawieniach:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Daewoo | Fiat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy