Volkswagen Jetta. Znamy ceny. Drogo nie jest
W polskich salonach można już zamawiać odświeżonego Volkswagena Jettę. Ile zapłacić trzeba za samochód, który mocno upodobnił się do VII generacji Golfa?
Klienci mają do wyboru pięć jednostek napędowych - trzy benzynowe (1.2 TSI - 105 KM, 1.4 TSI - 125 KM lub 150 KM) i dwie wysokoprężne (2.0 TDI o mocy 110 KM lub 150 KM). Ponadto, wkrótce pojawi się również Jetta Hybrid z silnikiem benzynowym i elektrycznym o łącznej mocy hybrydowego zespołu napędowego, wynoszącej 125 kW/170 KM.
Już w podstawowej wersji samochód może się pochwalić kompletem poduszek powietrznych (czołowymi, bocznymi i kurtynowymi) oraz - wymaganym przepisami homologacyjnymi - systemem stabilizacji toru jazdy (wraz z systemami - ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepy). Do wyposażenia seryjnego należą również elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, klimatyzacja "Climatic" z ręczną regulacją temperatury i Radio RCD 210 z funkcją odczytu plików MP3 i płyt CD.
Co ważne, bazowa cena nowej Jetty nie różni się od ceny poprzedniczki. Jetta 1.2 TSI z silnikiem o mocy 105 KM wyceniona została na 69 290 zł.
Z okazji debiutu Jetty Volkswagen oferuje nabywcom w Polsce premierowy pakiet korzyści o łącznej wartości aż 12 000 złotych. Każdy kto kupi Jettę z rocznika 2014, otrzyma w prezencie - rabat w wysokości 7 700 zł, przedłużoną opiekę pogwarancyjną Safe+ o wartości 1 200 zł (wydłużoną o 12 miesięcy lub do przebiegu 90.000 km) oraz tzw. srebrny pakiet przeglądów o wartości 3 100 zł (na 36 miesięcy lub do przebiegu 90.000 km).
Przypominamy, że odświeżona stylistycznie Jetta zadebiutowała w kwietniu bieżącego roku na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku. Chociaż samochód upodobnił się do najnowszego Golfa, konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej VI generacji kompaktu z Wolfsburga.
Od 1979 roku Volkswagen Jetta znalazł prawie 14 milionów nabywców. Tylko w ubiegłym roku niemiecka firma przekazała klientom 925 tysięcy egzemplarzy tego modelu.