Reklama

Toyota GR86 debiutuje w Polsce. Znamy ceny!

"Takich aut właściwie nie robi już nikt" - przyznali otwarcie przedstawiciele Toyoty podczas omawiania oferty modelu GR86 na rynek polski. Toyota zresztą też już niedługo nie będzie robić, ale nim nastąpi ten smutny moment, ostatni raz będziemy mieli szansę obcowania z analogową, japońską motoryzacją.

  • GR86 zachowała wolnossący silnik - teraz to 2,4 l o mocy 234 KM.
  • Auto będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia, a ceny zaczynają się od 170 tys. zł.
  • Toyota GR86 będzie sprzedawana tylko przez dwa lata!

Toyota GR86 czyli następca GT86

Debiutująca w 2012 roku Toyota GT86 była autem niezwykłym. Bardzo analogowym i bardzo "mechanicznym" - nieizolującym kierowcy od wrażeń z jazdy, tylko pozwalającym mu prawdziwie poczuć samochód. 

Nie była szybka na prostej, ale trudno było znaleźć w salonie inny nowy model, który dawałby tyle frajdy w zakrętach. Szczególnie gdy lubimy pokonywać je bokiem.

GR86 kontynuuje tę tradycję, pozostając zwartym (426 cm długości) oraz lekkim (1260 kg) coupe, nastawionym na czerpanie radości z pokonywania kolejnych zakrętów. Auto już niedługo będzie można zamawiać również w Polsce, ale... chętni powinni się spieszyć. Dlaczego? Zaraz wyjaśnimy.

Reklama

Toyota GR86 - silnik i osiągi

Tak jak poprzednik, Toyota GR86 napędzana jest 4-cylindrowym, wolnossącym boxerem, ale pojemność została zwiększona do 2,4 l, a moc wzrosła do 234 KM. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i może rozpędzić się do 226 km/h. Standardowa 6-biegowa skrzynia manualna może być zastąpiona "automatem" z taką samą liczbą przełożeń, ale przedstawiciele Toyoty szacują, że będzie to margines rynku (5-10 proc.). Taka przekładnia nie pasuje do charakteru GR86, a do tego pogarsza osiągi (sprint do 100 km/h w 6,9 s).

Toyota GR86 - ceny i wyposażenie

Coupe Toyoty będzie dostępne na polskim rynku w dwóch wersjach wyposażenia, które obejmą między innymi następujące elementy:

Dynamic (cena ok. 170 tys. zł)

  • system multimedialny z ekranem 8"
  • automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • system bezkluczykowy
  • 17-calowe alufelgi
  • reflektory LED

Executive (cena ok. 180 tys. zł)

  • 18-calowe alufelgi
  • tapicerka skórzana z elementami zamszu
  • podgrzewane fotele
  • czujniki parkowania
  • doświetlanie zakrętów
  • system monitorujący martwe pole

Powyższe ceny są podane w przybliżeniu, ponieważ oficjalny cennik nie jest jeszcze gotowy. Pojawi się w połowie lutego i wtedy też rozpocznie się przyjmowanie zamówień na GR86. Chętni powinni się spieszyć, ponieważ już teraz wiemy, że auto będzie prawdziwym unikatem na rynku.

Toyota GR86 - tylko dwa lata na rynku!

To przykre, ale Toyota otwarcie przyznaje, że dostosowywanie samochodów do unijnych norm przestaje mieć sens z punktu widzenia producenta aut. Z tego powodu Subaru w ogóle nie będzie oferować u nas bliźniaczego modelu BRZ. Toyota postanowiła zrobić nam prezent w postaci zaoferowania swojego coupe, ale tylko przez dwa lata. Produkcja GR86 na Europę zakończy się w marcu 2024. Co więcej, na nasz kontynent producent przewiduje przeznaczyć zaledwie około 4500 egzemplarzy! W przypadku poprzednika Europa odpowiadała zaledwie za 8 proc. sprzedaży, więc trudno się dziwić.

Polski oddział Toyoty przewiduje, że w tym roku nasz kraj otrzyma przydział około 100 egzemplarzy, a w sumie będzie ich 200-250. Chętni na własny egzemplarz GR86 powinni więc bardzo się spieszyć. Pierwsze auta wyjadą na nasze drogi w czerwcu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Toyota GR86

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy