Reklama

Tesla Model S i Model X z nowymi cenami. Znika „Long Range”

Tesla Model S i X będą droższe, nowe ceny pojawiły się już w konfiguratorze. Ponadto z nazwy modeli bazowych pozbyto się członu "Long Range". Kolejną zmianą jest możliwość wyboru wolantu zamiast kierownicy.

Jakie ceny za Teslę Model S i Model X?

Model S i Model X otrzymały nowe ceny w konfiguratorze Tesli. Oczywiście koszty zakupu Modelu S i Modelu X będą teraz wyższe niż poprzednio. W przypadku Tesli Model S cena wynosi obecnie 553 990 złotych. Za Teslę Model X przyjdzie  teraz zapłacić 592 990 złotych. 

Standardem przy wyborze Modelu X jest 5-miejscowa kabina. Chętni na zwiększenie liczby miejsc muszą liczyć się z koniecznością dopłaty, przy czym warto zaznaczyć, że zdecydowanie bardziej opłacalne będzie zainwestowanie w wersję 7-miejscową. Jest to koszt 20 500 złotych dopłaty, zaś za wersję 6-miejscową  przyjdzie dołożyć 37 900 złotych.

Reklama

W porównaniu z ostatnimi cenami obu modeli wzrost jest widoczny. W grudniu 2022 roku za Teslę Model S Long Range trzeba było zapłacić 475 990 złotych. Z kolei wybór Modelu X Long Range wiązał się z wydatkiem 514 990 złotych. Następnie ceny znikły z konfiguratora Tesli. Firma tłumaczyła się wówczas opóźniającymi się terminami dostaw poza Ameryką Północną i wynikającą z tego koniecznością wstrzymania zamówień na nowe auta.

Oprócz bazowych wersji, klient może również zakupić mocniejszą odmianę, w obu modelach sygnowaną nazwą "Plaid". Model S Plaid to koszt rzędu 666 990 złotych, natomiast Model X Plaid - 683 990 złotych. Ceny obu modeli w wersji Plaid znane są już od pewnego czasu.

Tesla Model S i Model X bez "Long Range"

O ile mocniejsze, trzysilnikowe wersje wciąż będą sygnowane jako "Plaid", to w przypadku bazowych, dwusilnikowych odmian nazwy zostały zmienione. Tesla podjęła decyzję o usunięciu określenia "Long Range". Od teraz klient decydujący się na bazową Teslę, będzie kupował po prostu Model S lub Model X. 

To jednak nie koniec nowości. Dodatkowo nowy nabywca Modelu S lub X będzie mógł zdecydować, czy chce prowadzić za pomocą kierownicy, czy wolantu. Praktyczność wolantu ma być taka sama jak w przypadku kierownicy (przyciski są rozmieszczone w identyczny sposób w obu wersjach). Ponadto wybór między jednym a drugim nie wiąże się z żadnymi kosztami. 

Obecna generacja Tesli Model S w swojej podstawowej odmianie oferuje 634 km zasięgu (według norm WLTP). Samochód rozpędza się od zera do setki w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W przypadku Modelu X zasięg wynosi 576 km. Pierwszą setkę osiąga on po upływie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna, podobnie jak w przypadku Modelu S, wynosi 250 km/h.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesla | Tesla Model S | Tesla Model X

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy