Szczeliny
Kolejną ważną rzeczą, na jaką trzeba zwrócić uwagę, to spasowanie elementów nadwozia. Nie jest to na szczęście skomplikowane i jeśli naprawa została zrobiona niechlujnie, będziemy to mogli stwierdzić gołym okiem.
Wszystkie szczeliny (brzegi maski, drzwi itd.) powinny być mniej więcej równe. Mniej więcej, bo w autach kilku i kilkunastoletnich z większym przebiegiem nadwozie może nieco się odkształcać.
Nie zmienia to jednak faktu, ze, jeżeli wszystkie szczeliny maja szekość ok. 4 mm a w tą pomiędzy drzwiami a słupkiem swobodnie wciskamy palec, dalszych oględzin możemy zaniechać. Wiadomo, że nie każda różnica w spasowaniu dyskwalifikuje dany egzemplarz.
Niektóre są, bowiem łatwe do skorygowania i mogą wynikać z codziennej długotrwałej eksploatacji jak np. nierówno leżąca maska, którą reguluje się na zawiasach. Niemniej jednak zawsze może to być jakiś pretekst do zbicia z ceny. (pr)