Reklama

Skoda podsumowała globalną sprzedaż w 2021 roku

Skoda, pomimo pandemii COVID-19 i niedoboru półprzewodników, sprzedała na całym świecie 878 200 pojazdów. Tylko w Polsce czeska marka wydała 45 070 samochodów.

Same władze czeskiej marki przyznają w oficjalnym komunikacie, że ubiegły rok był jednym z najtrudniejszych w historii marki.

Pandemia COVID-19 oraz niedobór półprzewodników doprowadziły do zaburzenia łańcuchów dostaw, przez co firma z Mlada Boleslav zdecydowała na przełomie września i października wstrzymaniu produkcji we wszystkich swoich zakładach na terenie Czech do końca 2021 roku.

To był trudny rok dla Škoda Auto

Przez ostatnie 12 miesięcy czeska marka wydała łącznie 878 200 pojazdów. Pod względem popularności na 1. miejscu plasuje się Octavia (200 800; -22,0%).

Reklama

Na kolejnych pozycjach podium znalazł się Kamiq (120 700; -6,1%) oraz Karoq (119 200; -13,2%).

Kolejne miejsca zajmuje Fabia (99 100; -6,0%) i Kodiaq (98 600; -25,1%). Na uwagę zasługuje w pełni elektryczny Enyaq iV - w 2021 roku dostarczono 44 700 egzemplarzy tego modelu.

W Europie Zachodniej Skoda dostarczyła 409 000 samochodów, co oznacza spadek o 5,9% w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2020 r. 434 500 szt.).

Przykładowo w Niemczech marka Mlada Boleslav wydała 136 800 aut, co oznacza spadek o 15,4% w ciągu roku (w 2020 r. 161 800 szt.).

Co ciekawe dwucyfrowy... wzrost Skoda odnotowała w Portugalii (1800 pojazdów; +37,4%), Norwegii (9800 pojazdów; +36,9%), Irlandii (9100 pojazdów; +21,8%), Holandii (19 300 pojazdów; +19,0%) czy Hiszpanii (24 600 pojazdów; +17,0%).

W Europie Środkowej Skoda sprzedała łącznie 164 100 samochodów, co oznacza spadem o 9,8% (w 2020 r. 181 900 szt.).

W Polsce zarejestrowano 45 070 samochód marki (w 2020 r. 56 334 szt.), co dało czeskim pojazdom pozycję wicelidera naszego rynku w 2021 roku.

W Czechach - rodzimym rynku Skody - wydano 79 900 pojazdów (w 2020 r. 83 200 szt.).

Z kolei w W Europie Wschodniej, ale z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 35 800 pojazdów (w 2020 r. 39 400 szt. Natomiast we wspomnianej wyżej Rosji czeska marka wydała 90 400 aut (w 2020 r. 94 600 szt.).

W Chinach europejski producent dostarczył 71 200 pojazdów, co oznacza spadek na gigantycznym poziomie 58,8% (w 2020 r. 173 000 szt.).

Natomiast znaczy wzrost sprzedaży marka z Mlada Boleslav osiągnęła w Indiach. Wprowadzono tam na rynek specjalnie opracowany model Kushaq. Indyjscy klienci odebrali 22 800 samochodów (w 2020 r. 10 900 szt.)

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Skoda | sprzedaż samochodów

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje