Rosjanom też się udało! A za FSO nikt nie płacze...

Wygląda na to, że do elitarnego grona producentów zza żelaznej kurtyny, którym udało się odnieść ekonomiczny sukces w trudnych czasach kapitalizmu, na dobre dołączyła Łada.

Rosjanie z dumą prezentują wyniki sprzedaży swoich najnowszych modeli. Najmłodszy z nich - kompaktowa Łada Vesta - awansowała właśnie do zestawienia 50 najchętniej wybieranych nowych aut w Europie! Na liście 100 najchętniej wybieranych przez Europejczyków nowych aut znajdziemy aż dwa produkty fabryki w Togliatti.

W okresie od stycznia do końca września Łada dostarczyła europejskim nabywcom 82 794 egzemplarze modelu Vesta. Wynik daje rosyjskiemu producentowi 49. pozycję w rankingu 50 najczęściej rejestrowanych na Starym Kontynencie nowych pojazdów! Producent rzeczywiście mówić może o świetnym rynkowym przyjęciu nowego modelu (eksportowany jest m.in. na Słowację i do Niemiec). W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku popyt na Vestę zwiększył się o rekordowe 46 proc. Najbliższymi sąsiadami Łady w rankingu są dziś: 48. Hyundai i20 (83 721 rejestracji) oraz 50. BMW serii 5 (82 610 rejestracji). O wyniku w głównej mierze decyduje jednak sprzedaż na rodzimym, rosyjskim rynku.

Reklama

Sukces Vesty jest o tyle imponujący, że - wbrew początkowym obawom - nie spowodował zjawiska "kanibalizmu" starszego modelu rosyjskiej marki - Granty. Z wynikiem 74 463 sprzedanych egzemplarzy samochód zajmuje obecnie 55. miejsce na liście najchętniej kupowanych aut w Europie. Mimo dużego zainteresowania Vestą starsza Granta ma wierną rzeszę nabywców. Wynik jest o 6 proc. lepszy od ubiegłorocznego, gdy model zajmował 56. pozycję w rankingu. Granta znajduje się obecnie w sąsiedztwie dwóch Volkswagenów: 54. Volkswagena Up! (77 451 rejestracji) i 56. Volkswagena Tourana (74 235 rejestracji). W ubiegłym miesiącu zmodernizowana Granta, której ceny na rodzimym rynku zaczynają się od nieco ponad 25 tys. zł., była najpopularniejszym nowym samochodem kupowanym w Rosji.

Najnowsza z Ład - Vesta - to kompaktowy sedan mierzący 4,41 m długości. Auto napędzane jest czterocylindrowym silnikiem Renault 1,6 l 16V. Motor generuje 106 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 148 Nm. Napęd standardowo przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, pięciostopniowej skrzyni biegów. Łada Vesta przyspiesza do prędkości 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 178 km/h. W przeliczeniu na złotówki ceny wahają się między 30,5 a 47 tys. zł. Auto trafia również na wybrane rynki Europy zachodniej. Samochód kupić można m.in. w Niemczech, Bułgarii i na Węgrzech.

U naszych zachodnich sąsiadów ceny Vesty zaczynają się od 11 999 euro, czyli niespełna 51,6 tys. zł. Za taką kwotę niemieccy klienci liczyć mogą m.in. na klimatyzację, system multimedialny z dotykowym ekranem zintegrowanym z kamerą cofania, nawigację satelitarną i centralny zamek. Auto w niemieckiej wersji ma też na pokładzie pełny pakiet elektryczny, czujniki cofania i deszczu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy