Rok 2020 był całkiem dobry dla Renault w Polsce
W 2020 r. zarejestrowano 52 500 nowych aut marek Renault i Dacia. Renault awansowało na czwarte miejsce pod względem sprzedaży w Polsce, a Dacia zajęła ósmą pozycję na rynku.
W 2020 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 52 500 samochodów marek Renault i Dacia. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł 10,7%.
Renault
W roku 2020 w Polsce zarejestrowano 30 000 samochodów Renault. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,1%, co zapewniło jej awans na czwarte miejsce pod względem sprzedaży.
Renault Clio znalazło się w TOP3 segmentu B (hatchbacków, kombi i sedanów), Renault Captur było jednym z trzech najchętniej wybieranych samochodów w segmencie B SUV, a Renault ZOE uplasowało się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. Marka Renault znalazła się również na podium pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Renault oferuje najszerszą na rynku gamę aut elektrycznych, a także proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur i nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia E-TECH Hybrid będzie również dostępna w Renault Arkana.
Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce z wynikiem 8950 sprzedanych egzemplarzy i 15% udziału w rynku. Renault Trafic utrzymało pozycję lidera w segmencie minibusów, a Renault Master - wśród samochodów dostawczych do 3,5 t.
Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5380 samochodów marki Renault i Dacia.
Dacia
W 2020 r. Dacia zajęła ósme miejsce na rynku sprzedaży w Polsce z udziałem 4,6%. Zarejestrowano 22 500 egzemplarzy samochodów marki Dacia, która znalazła się w TOP5 marek najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych. Dwa modele Dacii ― Duster i Lodgy utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach. Dacia Duster uplasowała się również w TOP2 sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Sprzedaż flotowa
W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36 500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1%.
Wśród kluczowych klientów Grupy Renault w 2020 r. znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2000 zakupionych samochodów). Grupa Renault zawarła kontrakty również z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV EURO AGD.