Rekordowy rok Hyundaia. Co myślisz o koreańskich samochodach?
Koreańczycy coraz odważniej poczynają sobie na europejskim rynku. Jak wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, mieszkańcy Starego Kontynentu coraz częściej decydują się na auta azjatyckich marek.
Świetnym przykładem nowego trendu może być Hyundai, który w minionym roku dostarczył europejskim klientom 470 130 nowych pojazdów. W stosunku do 2014 roku oznacza to wzrost europejskiej sprzedaży o rekordowe 10,9 proc!
W Polsce marka odnotowała w minionym roku 3,4 proc. wzrost sprzedając w sumie 16 225 samochodów. Wynik gwarantuje Hyundaiowi 4 proc. udział w naszym rynku.
Dobra kondycja Hyundaia to w dużej mierze zasługa ciągłego odświeżania gamy modelowej. W minionym roku nowych generacji lub modernizacji doczekało sie aż 80 proc. oferty włączając w to "lokomotywy sprzedaży" - popularne modele i30 oraz i40. Spory sukces zanotował np. zupełnie nowy Tucson, na którego - w pierwszych czterech miesiącach sprzedaży - zdecydowało się aż 85 tys. nabywców.
Również nadchodzące miesiące obfitować będą w premiery. W segmencie B pojawi się i20 Active - nawiązująca do modeli terenowych wersja nowego Hyundaia i20. Wraz z Hyundaiem i20 Active zadebiutuje również nowa, benzynowa jednostka silnikowa 1,0 l T-GDI o mocy 100 KM.
Marka planuje też wzmocnić swoją ofertę w nowych segmentach - już w połowie roku pojawi się Hyundai IONIQ będący pierwszym, zasilanym alternatywnie modelem, w którym to samo nadwozie dostępne jest z trzema różnymi jednostkami napędowymi do wyboru: hybrydową, hybrydową plug-in i elektryczną.
Z kolei w drugim kwartale, na polskim rynku zadebiutuje całkowicie nowy Hyundai Elantra. Samochód zaprezentowany zostanie w czasie targów motoryzacyjnych w Poznaniu.