Porsche 718 Boxster wycenione w Polsce
W polskich Porsche Centrach można zamawiać już nowe Porsche 718 Boxster. Ceny modelu rozpoczynają się od 230 510 zł.
Dwuosobowy roadster Porsche po modernizacji nazywa się teraz 718 Boxster. To hołd dla legendarnego modelu 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił liczne sukcesy w wymagających wyścigach długodystansowych. Ale do jego historii nawiązuje nie tylko oznaczenie najnowszego roadstera. Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o 4 cylindrach. Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Nowe, wydajne motory z turbodoładowaniem są mocniejsze i bardziej oszczędne od stosowanych w poprzedniku.
Gama roadstera obejmuje dwa modele. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 718 Boxster S - 2,5-litrową, o mocy 350 KM i 420 Nm maksymalnego momentu. Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie "718" wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia PDK.
W porównaniu z poprzednią generacją silniki obu modeli osiągają o 35 KM wyższą moc oraz znacznie większy maksymalny moment obrotowy (przyrost o, odpowiednio, 100 i 60 Nm) - dostępny teraz w znacznie szerszym zakresie obrotów. To wszystko przy ograniczonym zużyciu paliwa (nawet o 13 %) i znacznie lepszych osiągach. Przykładowo, 718 Boxster - z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono - przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S w takiej samej specyfikacji na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Najnowsza generacja roadstera Porsche wyróżnia się też jeszcze bardziej wyrazistym designem karoserii, zmodernizowanym kokpitem z najnowszą generacją systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym, na nowo zestrojonym zawieszeniem i układem kierowniczym oraz wydajniejszymi hamulcami.
Za dopłatą roadstery oferowane są m.in. z obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM - Porsche Active Suspension Management (718 Boxster S również ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm), a także z pakietem Sport Chrono. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.
Za Porsche 718 Boxster zapłacimy przynajmniej 230 510 zł, a za odmianę Boxster S 325 290 zł. Pierwsze egzemplarze tego modelu pojawią się w salonach 30 kwietnia.