Polacy nadal najchętniej kupują Corollę
Toyota Corolla trzeci miesiąc z rzędu utrzymuje pozycję lidera sprzedaży w Polsce. Potwierdzają to dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), dotyczące rejestracji nowych samochodów osobowych w lipcu 2019 roku. Model Corolla jest nie tylko liderem segmentu aut kompaktowych, ale i najchętniej kupowanym w Polsce samochodem osobowym.
Toyota od początku roku sprzedała w sumie 36 515 samochodów osobowych, czyli o 7,74 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Japońska marka ma 11,15 proc. udziału w rynku, a według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) duża w tym zasługa modelu Corolla, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem kupujących.
Toyota Corolla z 2053 zarejestrowanymi egzemplarzami jest liderem najnowszego zestawienia przygotowanego przez PZPM. Najpopularniejszą wersją nadwoziową pozostaje sedan, a klienci bardzo doceniają napędy hybrydowe. Aż 60 procent wszystkich zarejestrowanych Corolli to hybrydy. W czołowej dziesiątce zestawienia znalazł się jeszcze jeden model Toyoty - Yaris, który zajął siódme miejsce (1001 egzemplarzy).
Toyota Corolla od stycznia do lipca 2019 roku znalazła 9940 nabywców, co jest wzrostem aż o 99,48 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Model cieszy się dużym zainteresowaniem klientów indywidualnych (3055 szt., wzrost o 85,71 proc.) jak i klientów instytucjonalnych, którzy nabyli 6885 sztuk, co jest wzrostem o 106,26 proc. rok do roku. Wielkie firmy inwestują w samochody proekologiczne i ufają liderowi segmentu samochodów hybrydowych. W lipcu wymianę floty na auta hybrydowe rozpoczęła firma farmaceutyczno-biotechnologiczna Adamed, która postawiła na Corollę w odmianie sedan, a także na model Camry.