Peugeot 408 debiutuje w Polsce. Ceny potrafią mocno zaskoczyć
Peugeot 408 jest bez wątpienia bardzo ciekawym i oryginalnym samochodem. Prawdopodobnie dlatego Francuzi postawili tylko na bogate wyposażenie i głównie mocne wersje. Co znalazło swoje odbicie w cenie.
Podczas przedpremierowego pokazu 408, zapytaliśmy przedstawicieli Peugeota, jak klasyfikują swoją nowość. Jak określiliby jego nadwozie oraz do jakiego segmentu przyporządkowali. Dowiedzieliśmy się wtedy, że samochód ten z założenia ma wymykać się szufladkowaniu i być unikalną propozycją na rynku (choć po premierze producent zaczął używać określenia "fastback").
Coś w tym jest, ponieważ mamy do czynienia z liftbackiem, ale o muskularnym oraz podniesionym nadwoziu, a więc w stylu crossovera coupe. Technicznie 408 korzysta z rozwiązań z kompaktowego 308, ale mierząc 4,69 m już teoretycznie może zahaczać o klasę średnią.
Gama silnikowa 408 nie jest zbyt rozbudowana i składa się z trzech odmian:
- PureTech 130 EAT8 - 143 000 zł
- Plug-in Hybrid 180 - 190 550 zł
- Plug-in Hybrid 225 - 202 850 zł
Peugeot nie zdecydował się więc na zastosowanie mocniejszych odmian czysto benzynowych (nadal spotykanych w innych modelach koncernu), jak również nie uwzględnił wersji wysokoprężnej (zapewne z uwagi na coraz większą nagonkę na diesle). Z tego co zdradzili nam przedstawiciele marki, nie ma też planów na wersję z napędem na wszystkie koła (realizowanym przez dodatkowy silnik elektryczny z tyłu). Docelowo gama zostanie rozszerzona jedynie o wersję elektryczną.
Decydując się na zakup 408, mamy do wyboru wyłącznie bogato wyposażone wersje.
Allure (143 tys. zł)
- 17-calowe alufelgi
- reflektory LED
- przyciemniane szyby
- bezkluczykowe uruchamianie auta
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- wirtualne wskaźniki z ekranem 10 cali
- nawigacja z ekranem 10 cali
- tapicerka z elementami skóry ekologicznej
Allure Pack (149 500 zł)
- 19-calowe alufelgi
- system bezkluczykowy
- tempomat adaptacyjny
- system wykrywania pieszych
- wykrywanie pojazdów w martwym polu
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- kamera cofania
GT (160 350 zł)
- tapicerka z alcantary
- podgrzewana kierownica
- elektryczna klapa bagażnika
- asystent utrzymujący pojazd na pasie ruchu
- wskaźniki 3D
Ceny Peugeota 408 nie są więc niskie, ale nadal niższe od tego, ile trzeba zapłacić za 508. Hierarchia pozostała więc zachowana. Topowa odmiana kosztuje 213 700 zł, a więc nie jest znacząco droższa od bazowej hybrydy. Spodziewamy się więc, że osoby decydujące się na taki napęd i auto w tym przedziale cenowym, będą chętnie wybierać właśnie wersję ze szczytu gamy.
***