Ofensywa Mitsubishi
Po dwóch kolejnych latach wzrostu sprzedaży koncern Mitsubishi Motors Europe (MME) wciąż nabiera rozpędu, rozpoczynając rok 2005 liczbą 70.589 sprzedanych w Europie pojazdów.
Daje to 29,2-procentowy wzrost w I kwartale tego roku (w stosunku do 54.648 pojazdów sprzedanych w analogicznym okresie 2004 r.).
Mimo, że powyższy wynik jest sam w sobie wart odnotowania, można go ocenić właściwie dopiero w kontekście osłabienia koniunktury rynkowej w całej Europie. Należy też pamiętać o wydarzeniach z 2004 r., w wyniku których kondycja rynku niemieckiego - wówczas największego z rynków MME - została poważnie nadwątlona komunikatem koncernu DaimlerChrysler z 23 kwietnia 2004 r. Warto podkreślić, że opisywany wynik osiągnięto bez posiłkowania się sprzedażą do firm działających w oparciu o floty pojazdów, na przykład wypożyczalni samochodów.
Co więcej, sprzedaż MME wzrosła w marcu o niebagatelną wartość 42 % (35.214 sprzedanych pojazdów wobec 24.793 w tym samym miesiącu 2004 r.). W marcu odnotowano ponadto 96,3-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do lutego 2005 r. (35.214 pojazdów wobec 17.935), choć w części można to przypisać mającej jedynie przejściowy wpływ zmianie zasad rejestrowania samochodów w Wielkiej Brytanii.
W ogólnym rozrachunku marcowe wyniki stanowią najwyższą miesięczną wielkość sprzedaży koncernu Mitsubishi Motors od momentu rozpoczęcia działalności na rynku europejskim w 1974 r.