Nowy Hyundai Elantra. Oto polskie ceny

W polskich salonach Hyundaia zadebiutuje wkrótce nowa generacja modelu Elantra. Ceny samochodu startują z pułapu 81,9 tys. zł.

Koreańczycy nazywają Elantrę "ekspresyjnym sedanem" i trzeba przyznać, że w tym określeniu jest sporo racji. Aby uzyskać nowy wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci wydłużyli, obniżyli i poszerzyli samochód w porównaniu z modelem szóstej generacji. Nowa Elantra jest dłuższa od poprzednika o 5,5 cm. Auto zyskało też 2 cm rozstawu osi, a całkowita szerokość zwiększyła się o 2,5 cm. Całkowita wysokość zmalała o 2 cm.

Te niewielkie zmiany radykalnie zmieniły kształt samochodu. Większość kluczowych wymiarów wnętrza również wzrosła. Auto bazuje na nowej platformie K3 - tzw. trzeciej generacji.

Reklama

Pod maską znajdziemy wolnossący silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 123 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna (6MT) lub opcjonalna bezstopniowa skrzynia automatyczna z możliwością wyboru trybów jazdy (CVT). Wariant z ręczną skrzynią rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Dla wersji CVT wartości te wynoszą odpowiednio 10,7 sekundy i 195 km/h. W zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego średnie zużycie paliwa waha się między 5,9 a 6,2 litra na 100 km.

Obie wersje napędowe dostępne są z trzema wersjami wyposażenia. Podstawowa - Modern - ze skrzynią manualną kosztuje 81 900 złotych. 87 000 to kwota, jaką wydać trzeba na samochód z skrzynią automatyczną CVT. Dla wersji Smart ceny wynoszą odpowiednio 93 900 złotych oraz 100 400 złotych. Topowy wariant Executive ze skrzynią ręczną kosztuje 113 900 złotych, natomiast za wersję z przekładnią CVT trzeba zapłacić 120 400 złotych.

Wyposażenie podstawowe obejmuje takie elementy jak: klimatyzacja manualna, cyfrowe radio DAB, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy z 4,2" kolorowym wyświetlaczem, dwa porty USB i gniazdo 12V, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, przedni podłokietnik ze schowkiem, tylny podłokietnik z uchwytami na napoje, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, system ratunkowy eCaLL, system monitorowania tylnej kanapy (RSA), mocowania ISOFIX na tylnych fotelach oraz tylne czujniki parkowania.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy