Nissan liderem wśród crossoverów w Polsce

2016 był kolejnym rokiem, w którym Nissan zanotował najwyższą w Polsce sprzedaż w segmencie crossoverów – w porównaniu do 2015 roku modele Juke, Qashqai oraz X-Trail znalazły łącznie blisko o 22% więcej nabywców.

Crossovery Nissana cieszą się dużą popularnością
Crossovery Nissana cieszą się dużą popularnościąInformacja prasowa (moto)

Największy wzrost w okresie styczeń-grudzień 2016 roku osiągnął Nissan X-Trail. Uzupełnienie gamy modelu o benzynową jednostkę 1.6 DIG-T o mocy 163 KM oraz duże zainteresowanie dieslem 1.6 dCi 130 KM zaowocowały aż 84-procentową dynamiką sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Wraz z początkiem 2017 roku ofertę modelu uzupełnił 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego, co pozwoli Nissanowi X-Trail pozyskać nowych klientów, poszukujących lepszych osiągów.

Nissan Qashqai, który w tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie, nie zwalnia tempa. W zeszłym roku do klientów w Polsce trafiło 7 706 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 20% w porównaniu z 2015 r. Choć od 2007 roku przybyło mu konkurentów, wciąż jest najchętniej kupowanym tego typu autem w Europie z łączną sprzedażą 2,3 mln egzemplarzy.

Miejski crossover Juke mimo 7-letniej już obecności na rynku wciąż zdobywa nowych klientów. W 2016 roku sprzedaż modelu Juke wzrosła w Polsce o 3,4% w porównaniu z 2015 r.

W bieżącym roku głównym motorem napędowym marki pozostaną crossovery, ale japońska marka duże nadzieje wiąże też z nową Micrą, która niebawem zadebiutuje w salonach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas