Niemcy kupują auta niemieckie. I żadne inne
Niemcy pozostają wierni przekonaniu, że robią najlepsze samochody na świecie. W pierwszej dziesiątce rankingu 100 najpopularniejszych nowych aut w Niemczech znalazł się tylko jeden model nie związany z żadnym z lokalnych potentatów motoryzacyjnych!
Całe podium w zestawieniu "top ten" niemieckiego rynku (dane od stycznia do końca sierpnia 2018) zajęły samochody koncernu Volkswagen. Bezsprzecznym liderem pozostaje Volkswagen Golf z wynikiem aż 155 800 rejestracji. Co zaskakujące - chociaż obecna generacja oferowana jest już od przeszło 5 lat - wynik jest o 7,5 proc. lepszy niż przed rokiem!
Drugie miejsce należy do crossovera - Volkswagena Tiguana. Niemal 60 tys. rejestracji oznacza wynik o blisko 28 proc. lepszy niż po pierwszych ośmiu miesiącach roku 2017 (obecna generacja trafiła do salonów z końcem 2016 roku).
Trzecie miejsce podium zajmuje kolejny stały bywalec listy najpopularniejszych aut w Europie - Volkswagen Passat. W tym roku na zakup swojego egzemplarza zdecydowało się już blisko 54 tys. niemieckich nabywców (wzrost o blisko 15 proc!).
W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze dwóch innych reprezentantów Grupy Volkswagena: 4. Volkswagena Polo i 5. Audi A4. Światowy lider segmentu B zanotował na rodzimym rynku 51,5 tys. rejestracji (+5,6 proc.). Model producenta z Ingolstadt spotkał się z zainteresowaniem 47,8 tys. niemieckich nabywców.
Dopiero na 6. miejscu znajdziemy model producenta, którego siedziba nie znajduje się w Niemczech. W tym przypadku chodzi jednak o "koncernową" Skodę Octavię, która w tym roku przekroczyła już w Niemczech próg 42 tys. rejestracji (+7,2 proc.).
7. pozycja przypadła konkurentowi Audi A4 - Mercedesowi klasy C. Nieco ponad 41,6 tys. rejestracji w Niemczech oznacza spadek zainteresowania nabywców o 13,5 proc.
Miejsce nr 8. zajmuje kolejny produkt Grupy Volkswagena - Audi A3. Samochód znalazł w tym roku już blisko 38 tys. nabywców (+18 proc.)
Dopiero na 9. (!) miejscu znajdziemy samochód, który w Niemczech uznać można za "zagraniczny". Zajmuje je - produkowany w niemieckim Saarlouis - Ford Focus. Kompakt amerykańskiej marki, który doczekał się niedawno zmian generacyjnych, urzekł już w tym roku blisko 32,2 tys. niemieckich nabywców. Wprowadzenie nowej generacji zaowocowało skokowym wzrostem zainteresowania klientów o blisko 29 proc!
Ostatnie, 10. miejsce pierwszej dziesiątki top 100 niemieckiego rynku zajmuje obecnie Volkswagen Touran. To kolejne auto niemieckiego koncernu, które w stosunku do ubiegłego roku zanotowało poprawę wyników sprzedaży. Na Tourana zdecydowało się 35,5 tys. niemieckich nabywców, czyli o niespełna 3 proc. więcej niż rok temu.
Jak widać, niemiecka lista bestsellerów w dużej mierze pokrywa się z polską. Tylko tą, dotyczącą samochodów używanych...
Paweł Rygas