Mazda CX-30 z polskimi cenami
Do polskich salonów wjeżdża właśnie Mazda CX-30. Klienci mają do wyboru dwie wersje napędowe. Ceny rozpoczynają się od 101 900 zł.
Tyle zapłacić trzeba za wersję "Kai" z silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G wyposażonym w system "miękkiej" hybrydy Mazda M Hybrid oraz układ dezaktywacji cylindrów. Jednostka osiąga moc 122 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 213 Nm przy 4000 obr./min. Auto z napędem na przednią oś i ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 10,6 s i osiąga prędkość maksymalną 186 km/h. Średnie zużycie paliwa to - wg cyklu pomiarowego WLTP - 6,2 l/100 km.
Mocną stroną CX-30 jest wyposażenie standardowe. Na liście elementów znajdujących się w każdej wersji wyposażenia znajdują się m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigacja satelitarna, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat, aluminiowe obręcze kół oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.
Samochód oferowany jest również z nową wizytówką japońskiego producenta - "wysokoprężnym silnikiem benzynowym" Skyactiv-X o pojemności 2,0 l. Jednostka osiąga 180 KM przy 6000 obr./min i generuje maksymalny moment obrotowy 224 Nm (3000 obr./min). Cena Mazdy CX-30 z tym silnikiem zaczyna się od 120 900 zł w wersji Kanjo wzbogaconej m.in. o: przednie czujniki parkowania, kamerę cofania, podgrzewane fotele i kierownicę, bezkluczykowy dostęp czy elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika.
Tak skonfigurowane auto (napęd na przód i ręczna sześciostopniowa skrzynia biegów) przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i osiąga prędkość maksymalną 204 km/h zużywając średnio 5,9 l benzyny na 100 km (wg WLTP).
Na życzenie nabywcy każda z jednostek napędowych może być sparowana z automatyczną, sześciostopniową przekładnią i/lub napędem na obie osie.
Pierwsze samochody z silnikiem Skyactiv-G pojawią się u klientów we wrześniu. Dostawy Mazdy CX-30 z jednostką Skyactiv-X zaplanowane są od listopada tego roku.