Jest problem z samochodami specjalistycznymi czy nie?

Podczas sześciomiesięcznego vacatio legis noweli Prawa o ruchu drogowym producenci aut specjalistycznych nie zgłaszali zastrzeżeń do zmian - poinformował resort transportu w reakcji na informacje o problemach dot. zmiany zasad dopuszczania do ruchu tych pojazdów.

Podczas sześciomiesięcznego vacatio legis noweli Prawa o ruchu drogowym producenci aut specjalistycznych nie zgłaszali zastrzeżeń do zmian - poinformował resort transportu w reakcji na informacje o problemach dot. zmiany zasad dopuszczania do ruchu tych pojazdów.

Piątkowa "Gazeta Wyborcza" napisała, że po zmianie zasad dopuszczania do ruchu pojazdów specjalistycznych, ich producenci nie wiedzą, kto ma się tym zajmować. Przez to kilkaset firm nie może sprzedawać karetek, śmieciarek, przyczep. Według gazety Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów już od jesieni sygnalizowało ten problem w ministerstwie transportu, którego rozporządzenie w tej sprawie weszło w życie 22 czerwca br. Szef stowarzyszenia Antoni T. Dąbrowski mówił, że nastąpił paraliż procesu homologacji, a dla producentów oznacza to bankructwo. Problem może dotyczyć nawet 800 firm, nie tylko producentów samych pojazdów, ale też ich wyposażenia - powiedział.

Reklama

Rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Mikołaj Karpiński zapewnił, że nie brakuje jednostek, które mogą przeprowadzać homologacje. "Jednostki, które do dnia wejścia w życie nowych rozwiązań miały upoważnienie do przeprowadzania homologacji, zachowują to prawo przez 12 miesięcy, tj. do 22 czerwca 2014 r." - zapewnił Karpiński.

Karpiński wyjaśnił, że 22 czerwca 2013 r. weszła w życie nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która jest konsekwencją wdrożenia do polskiego prawa tzw. ramowej dyrektywy homologacyjnej nr 2007/46/WE. Do ustawy przygotowano i wprowadzono pakiet 19 aktów wykonawczych.

Rzecznik zaznaczył, że dyrektywę, która stanowiła podstawę do opracowania polskich przepisów opublikowano w 2007 r., a przyjęcie nowych rozwiązań poprzedzone było stosownymi konsultacjami społecznymi.

"Samo wejście w życie ustawy poprzedzone było sześciomiesięcznym vacatio legis, w trakcie którego nie skierowano do MTBiGM żadnych zastrzeżeń do opracowanych, przyjętych i ogłoszonych rozwiązań" - podkreślił.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: resort transportu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy