Jak Porsche Panamera to... hybrydowe

​Około 60% wszystkich nowych Porsche Panamera dostarczonych dotąd na Starym Kontynencie to wersje hybrydowe.

Hybrydowe Porsche Panamera cieszą się dużym powodzeniem
Hybrydowe Porsche Panamera cieszą się dużym powodzeniemInformacja prasowa (moto)

Nowe Porsche Panamera z hybrydowym napędem plug-in zadebiutowało na europejskim rynku w czerwcu 2017 r. Na niektórych rynkach udział pojazdów hybrydowych jest jeszcze wyższy - przykładowo, we Francji plasuje się na poziomie 70%, w Austrii przekracza 80%, a w Belgii wynosi nawet ponad 90%.

Także w Polsce modele hybrydowe cieszą się sporym zainteresowaniem: obecnie stanowią 20% sprzedaży nowej Panamery. Jeśli chodzi o liczbę składanych zamówień, elektromobilność jest szczególnie doceniana przez klientów z krajów skandynawskich: w Norwegii 90% spośród wszystkich nabywców Porsche Panamera wybrało wariant hybrydowy, a w Finlandii - 85%. Model Panamera z hybrydowym napędem plug-in w trybie czysto elektrycznym ma zasięg do 50 km. Flagowy wariant Panamera Turbo S E-Hybrid reprezentuje idealne połączenie wyjątkowych osiągów oraz maksymalnej efektywności - jego 4-litrowy silnik V8 w połączeniu z jednostką elektryczną generują moc systemową o wartości 680 KM. Kolejny krok to Mission E: w Zuffenhausen trwają przygotowania do produkcji pierwszego sportowego samochodu Porsche z napędem całkowicie elektrycznym. Pojazd będzie miał 500 km zasięgu i będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3,5 s. Korzystając z szybkiej ładowarki, "tankowanie" akumulatora do poziomu 80% zajmie jedynie 15 minut.W projekt Mission E firma Porsche inwestuje około 1 mld euro, z czego 700 mln zostanie przeznaczone na prace w zakładach produkcyjnych w centrali w Zuffenhausen. Powstają tu: nowa lakiernia, specjalna strefa montażu oraz 800 metrowy most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Działająca obecnie fabryka silników zostanie rozbudowana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Modernizacja czeka też istniejącą nadwoziownię. Łącznie, Porsche stworzy w Zuffenhausen 1200 nowych miejsc pracy. Przy okazji prowadzone będą też dodatkowe inwestycje, na przykład w centrum rozwoju w Weissach.Oddział Porsche Engineering opracował także system błyskawicznego ładowania "Porsche Turbo Charging". Przy napięciu 800 V i szybkości ładowania do 320 kWh zapewnia on wysoką wydajność ładowania oraz krótki czas ładowania - nawet przy uwzględnieniu heterogenicznej infrastruktury sieciowej. Co więcej, Porsche wraz z Audi reprezentują Grupę Volkswagen w strukturach IONITY - spółki joint venture utworzonej wspólnie z koncernami BMW Group, Daimler AG oraz Ford Motor Company. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsze utrzymanie 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Pierwsze z nich mają powstać przed końcem tego roku. Poza IONITY także sieć dealerska Porsche staję się częścią krajowej infrastruktury szybkiego ładowania. Poszczególne placówki będą stopniowo wyposażone w technologię ładowania 800 V. Równocześnie trwa intensywna rozbudowa wewnętrznej infrastruktury Porsche dla "tankowania" aut elektrycznych: w ramach początkowej fazy, na terenie fabryk producenta sportowych aut ruszy 66 stanowisk ze 109 punktami ładowania.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas