Jak Porsche Panamera to... hybrydowe

​Około 60% wszystkich nowych Porsche Panamera dostarczonych dotąd na Starym Kontynencie to wersje hybrydowe.

 Nowe Porsche Panamera z hybrydowym napędem plug-in zadebiutowało na europejskim rynku w czerwcu 2017 r. Na niektórych rynkach udział pojazdów hybrydowych jest jeszcze wyższy - przykładowo, we Francji plasuje się na poziomie 70%, w Austrii przekracza 80%, a w Belgii wynosi nawet ponad 90%.

Także w Polsce modele hybrydowe cieszą się sporym zainteresowaniem: obecnie stanowią 20% sprzedaży nowej Panamery. Jeśli chodzi o liczbę składanych zamówień, elektromobilność jest szczególnie doceniana przez klientów z krajów skandynawskich: w Norwegii 90% spośród wszystkich nabywców Porsche Panamera wybrało wariant hybrydowy, a w Finlandii - 85%.

Model Panamera z hybrydowym napędem plug-in w trybie czysto elektrycznym ma zasięg do 50 km. Flagowy wariant Panamera Turbo S E-Hybrid reprezentuje idealne połączenie wyjątkowych osiągów oraz maksymalnej efektywności - jego 4-litrowy silnik V8 w połączeniu z jednostką elektryczną generują moc systemową o wartości 680 KM.

Kolejny krok to Mission E: w Zuffenhausen trwają przygotowania do produkcji pierwszego sportowego samochodu Porsche z napędem całkowicie elektrycznym. Pojazd będzie miał 500 km zasięgu i będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3,5 s. Korzystając z szybkiej ładowarki, "tankowanie" akumulatora do poziomu 80% zajmie jedynie 15 minut.

W projekt Mission E firma Porsche inwestuje około 1 mld euro, z czego 700 mln zostanie przeznaczone na prace w zakładach produkcyjnych w centrali w Zuffenhausen. Powstają tu: nowa lakiernia, specjalna strefa montażu oraz 800 metrowy most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Działająca obecnie fabryka silników zostanie rozbudowana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Modernizacja czeka też istniejącą nadwoziownię. Łącznie, Porsche stworzy w Zuffenhausen 1200 nowych miejsc pracy. Przy okazji prowadzone będą też dodatkowe inwestycje, na przykład w centrum rozwoju w Weissach.

Oddział Porsche Engineering opracował także system błyskawicznego ładowania "Porsche Turbo Charging". Przy napięciu 800 V i szybkości ładowania do 320 kWh zapewnia on wysoką wydajność ładowania oraz krótki czas ładowania - nawet przy uwzględnieniu heterogenicznej infrastruktury sieciowej.

Co więcej, Porsche wraz z Audi reprezentują Grupę Volkswagen w strukturach IONITY - spółki joint venture utworzonej wspólnie z koncernami BMW Group, Daimler AG oraz Ford Motor Company. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsze utrzymanie 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Pierwsze z nich mają powstać przed końcem tego roku. Poza IONITY także sieć dealerska Porsche staję się częścią krajowej infrastruktury szybkiego ładowania. Poszczególne placówki będą stopniowo wyposażone w technologię ładowania 800 V. Równocześnie trwa intensywna rozbudowa wewnętrznej infrastruktury Porsche dla "tankowania" aut elektrycznych: w ramach początkowej fazy, na terenie fabryk producenta sportowych aut ruszy 66 stanowisk ze 109 punktami ładowania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy