Internet najważniejszy

Aż 29 proc. polskich internautów zamierza w ciągu najbliższego roku kupić samochód - czytamy w najnowszym raporcie firmy badawczej Gemius SA, poświęconemu rynkowi samochodów nowych i używanych.

Wielu z nich to właśnie z internetu pozyskuje wiedzę o nowych modelach. Niebagatalne znaczenie ma dla nich serwis Motoryzacja INTERIA.PL, który jest największym informacyjnym serwisem o tej tematyce.

To właśnie u nas zainteresowane osoby znajdą nie tylko najświeższe doniesienia ze świata czterech kółek, ale również Autokatalog, czyli kompletną bazę informacji o nowych samochodach (ceny, wyposażenie, dostępne opcje).

W serwisie Motoryzacja nie brakuje również informacji dla osób zainteresowanych samochodami używanymi. Dostępne są zarówno testy samochodów używanych, opinie o nich, a także oferty sprzedaży, zarówno tradycyjne, jak i aukcyjne.

Reklama

Jak wynika z opracowania Gemius, co trzeci badany internauta zamierza kupić samochód w ciągu najbliższego roku (29 proc.). Mimo optymistycznych prognoz, odsetek respondentów zainteresowanych tego typu zakupem jest mniejszy niż przed rokiem (33 proc. w 2006). Wzrosła natomiast liczba osób niezdecydowanych z 20 do 28 proc. Tym ważniejsza jest więc wiedza o potencjalnych nabywcach i czynnikach, które mogą ich przekonać do podjęcia decyzji.

W raporcie "Internauci a rynek samochodów nowych i używanych" można znaleźć m.in. najważniejsze informacje dotyczące preferencji internautów związanych z zakupem samochodu i jego posiadaniem.

W szczegółowy sposób zostały przedstawione najważniejsze dane o potencjalnych nabywcach - ich wiek, miejsce zamieszkania, dochód, jak również staż bycia kierowcą. Co więcej, w raporcie poddano analizie czynniki wpływające na podjęcie decyzji o zakupie samochodu, oceniono lojalność wobec marki, a także przedstawiono najbardziej popularne źródła wiadomości motoryzacyjnych.

Jak wynika z raportu, większość internautów (69 proc.) zamierzających nabyć auto planuje zakup używanego samochodu, a wielu z nich jest zdecydowanych na skorzystanie w tym celu z pośrednictwa internetu.

Pośród respondentów zamierzających kupić używane auto, aż 17 proc. planuje zakup u sprzedawców znalezionych za pomocą ogłoszeń on-line, a 7 proc. na aukcjach internetowych. Jednocześnie tylko 6 proc. deklaruje chęć skorzystania z tradycyjnych ogłoszeń prasowych.

Szukając swojego idealnego auta, internauci zwracają przede wszystkim uwagę na typ silnika. Kolejne dwa parametry istotne przy wyborze samochodu to zużycie paliwa oraz marka.

Warto zwrócić uwagę, że osoby zamierzające nabyć nowe auto i te, które planują zakup samochodów używanych, różnią się pod względem czynników decydujących o zakupie.

Na przykład osoby zamierzające kupić używane auto zwracają częściej uwagę na koszt eksploatacji pojazdu. Natomiast dla potencjalnych kupców nowych samochodów ważniejsze są m.in. wyniki testów zderzeniowych oraz wyposażenie.

Jak pokazują wyniki raportu, w obu grupach popularnym źródłem wiedzy na temat parametrów samochodu jest internet. Aż 70 proc. osób zamierzających kupić samochód szuka informacji związanych z wyborem auta on-line - głównie odwiedzając internetowe serwisy motoryzacyjne lub fora. Jedynie co drugi (56 proc.) zasięga porady u znajomych, a jeszcze mniej (39 proc.) czerpie informacje z prasy.

Dla wielu internautów internet jest podstawowym źródłem wiedzy o samochodach. Warto zatem docenić to medium w komunikacji z klientami. Najnowszy raport Gemius dostarcza najważniejszych informacji o tym, co jest ważne dla potencjalnych nabywców samochodów, pomagając tym samym w dostosowaniu oferty do wymagań klientów i planowaniu działań marketingowych.

Dowiedz się więcej na temat: zakup | testy | auto | motoryzacja | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy