Fiat Tipo hitem w Polsce
W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 9 259 nowych samochodów marki Fiat. W stosunku do sytuacji sprzed dwóch lat wynik jest o przeszło 24 proc. lepszy.
Wzrost sprzedaży to dobra wiadomość dla dealerów, ale nie sposób przeczyć, że włoska marka zajmuje odległą 16. pozycję w rankingu popularności producentów. Zdecydowanie lepiej radzi sobie w Polsce chociażby Dacia, która - z wynikiem 16 965 samochodów - zakwalifikowała się do czołowej dziesiątki (9. miejsce). Przed Fiatem uplasowali się też producenci premium: BMW (12 498 rejestracji), Mercedes (11 353 rejestracji) i Audi (10 787 rejestracji).
Nie zmienia to jednak faktu, że wprowadzony ostatnio do oferty Fiata model Tipo okazał się być przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Z danych instytutu Samar wynika, że w minionym roku Włosi dostarczyli na nasz rynek 2 979 egzemplarzy nowego Fiata Tipo. Wynik jest o tyle imponujący, że samochód trafił nad Wisłę z końcem lutego. W tym przypadku nie może więc być mowy o pełnym roku kalendarzowym.
Tipo zawdzięcza swoją rosnącą popularność przyjemnej dla oka stylistyce i rozsądnie skalkulowanym cennikom. Za klasycznego sedana z silnikiem benzynowym 1,4 l 16V o mocy 95 KM zapłacić trzeba od 43 200 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe) manualną klimatyzację, centralny zamek i radio z odtwarzaczem plików MP3.
Wszystko wskazuje na to, że w nowym roku Tipo osiągnie nad Wisłą jeszcze lepsze wyniki sprzedaży. W listopadzie Fiat rozpoczął przyjmowanie zamówień na dwie nowe odmiany swojego bestsellera: Tipo hatchback oraz wersję kombi - Tipo SW.
Pięciodrzwiowy hatchback oferowany jest w promocyjnej cenie 49 900 zł. Cenniki Tipo SW - uwzględniając aktualne promocje - otwiera kwota 53 400 zł. W obu przypadkach podstawowa jednostka napędowa to benzynowe 1,4 l 16 V o mocy 95 KM. Najtańszy diesel (1,3 l Multijet 95 KM) to wydatek odpowiednio: 59 900 zł za hatchbacka i 63 400 zł za kombi.