Duży wzrost sprzedaży Mitsubishi
Mitsubishi Motors Corporation opublikowało bardzo dobre wyniki za rok 2018, w którym sprzedaż pojazdów zwiększyła się o 18% i wyniosła 1 218 897 sztuk.
Nowe modele, w tym Eclipse Cross i odnowiony Outlander PHEV, pozwoliły zwiększyć sprzedaż w Japonii z 91 630 do 104 611 (wzrost o 14% w porównaniu z rokiem 2017). Sprzedaż zagraniczna wyniosła 1 114 286 sztuk, co oznaczało wzrost o 175 452 sztuk, czyli 19% więcej w stosunku do roku poprzedniego.
Rynki eksportowe również wykazały silną tendencję wzrostową - sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 14% do 118 075 sztuk, a w Europie Zachodniej o 19% do 178 414. Na szczególną uwagę zasługuje sprzedaż aut we Francji, gdzie odnotowano wzrost o 64% (do 7303 sztuk). Największy skok procentowy miał miejsce w Europie Wschodniej (wzrost o 79% w porównaniu z rokiem 2017). W szczególności dotyczy to Rosji, gdzie sprzedaż wyniosła 45 391 sztuk, a tym samym wzrosła o 87% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Z kolei region ASEAN (czyli Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej) odnotował największy wzrost sprzedaży (322 284 sztuk), czyli 35% więcej niż w roku 2017. Głównym motorem tego wzrostu była Indonezja, gdzie, dzięki sukcesowi nowego kompaktowego modelu XPANDER, sprzedaż wyniosła 146 805 sztuk (wzrost aż o 84%). Firma Mitsubishi Motors otworzyła w 2017 roku nowy zakład montażowy w Indonezji, gdzie produkowany jest ten model. Sprzedaż w Indonezji w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła o 118%.
Bardzo dobre wyniki zanotowała także Tajlandia, gdzie sprzedaż wzrosła o 21% do 84 560 sztuk, Wietnam (+60% do 10 969 sztuk) i Malezja (+32% do 9 261 sztuk).