Czwarty rok wzrostu sprzedaży Lexusa w Europie
Rok 2017 był dla Lexus Europe czwartym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży. W ciągu zaledwie czterech lat sprzedaż Lexusa w Europie wrosła aż o 72%, osiągając w roku 2017 liczbę 74 602 samochodów.
Europejskim bestsellerem był ponownie średniej wielkości SUV NX, który znalazł 27 789 nabywców (o 6% więcej, niż w rok wcześniej), do którego popularności przyczyniło się wprowadzenie odnowionej wersji w drugiej połowie roku 2017. Drugi pod względem wielkości sprzedaży był duży SUV RX, którego sprzedano 18 918 egzemplarzy (wzrost o 5%), kontynuujący sukces najnowszej generacji modelu, która trafiła na rynek w roku 2015. Dobry wynik uzyskał również odświeżony jesienią ubiegłego roku kompaktowy hatchback CT, którego sprzedaż w roku 2017 wzrosła o 5%, sięgając 8842 egzemplarze.
Z rekordową sprzedażą 45 049 pojazdów hybrydowych sprzedanych w Europie w minionym roku, Lexus pozostaje liderem trendu elektryfikacji samochodów w regionie. Hybrydowe pojazdy spalinowo-elektryczne stanowią ponad 94% sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej i Środkowej.
Rok 2017 był dla marki rokiem przełomowym - Lexus wprowadził w nim dwa flagowe modele, luksusowe coupe LC i piątą generację flagowego sedana LS.
- "Z ogromną satysfakcją obserwujemy, że atrakcyjny wizerunek tych dwóch wyjątkowych modeli ma pozytywny wpływ na wizerunek całej marki, czego efektem są świetne wyniki sprzedaży i jej wyraźny wzrost w stosunku do roku 2016" - powiedział Pascal Ruch, szef Lexus Europe - "W roku bieżącym spodziewamy się dalszego wzrostu, który pozwoli nam osiągnąć w roku 2020 sprzedaż 100 tysięcy samochodów Lexusa w Europie."
W Polsce Lexus zamknął rok 2017 ze sprzedażą 4009 aut (wzrost o 8%), z czego dokładnie połowę stanowiły modele hybrydowe (w roku ubiegłym udział hybryd wynosił 46%). Polscy klienci najchętniej kupowali modele NX - 1978, w tym 1029 w wersji hybrydowej (52%) oraz RX - 657 (w tym 378 hybrydy, czyli 58%). Na kolejnych miejscach uplasowały się Lexus IS - 505 i hybrydowy CT 200h - 426. Zupełnie nowy model LC, którego sprzedaż rozpoczęła się w sierpniu 2017, znalazło 55 nabywców. Kolejna nowość, wprowadzony na rynek polski w grudniu 2017 flagowy sedan Lexus LS w wersji 500h, osiągnął sprzedaż w wysokości 53 szt.