Ceny nowego Peugeota 508 mogą szokować!
Z wysokiego "C" zaczyna swoją rynkową karierę nowy Peugeot 508. Opublikowany przez polskiego importera cennik nie pozostawia złudzeń, co do ambicji modelu. Klienci mogą mieć jednak duże problemy z zaakceptowaniem francuskich aspiracji do klasy premium...
Klienci będą mieli do wyboru cztery wersje wyposażeniowe: Active, Allure, GT Line oraz GT. W pierwszych tygodniach rynkowej kariery oferowana będzie też limitowana odmiana First Edition. Trudno jednak przypuszczać, by ta cieszyła się w Polsce szczególnym wzięciem. Topowe wyposażenie wywindowało cenę do 199 900 zł (203 900 zł w odmianie z silnikiem wysokoprężnym).
Za najtańszego Peugeota 508 zapłacić trzeba w Polsce od 123 900 zł. Na tyle wyceniono podstawową wersję Allure z bazowym, wysokoprężnym (!) silnikiem BlueHDI (1,5 l) o mocy 130 KM. To jedyna wersja napędowa sprzęgana standardowo z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Pozostałe jednostki (2,0 l BlueHDI - 160/180 KM i benzynowe 1,6 l 180/225 KM) oferowane są standardowo z ośmiostopniowymi, automatycznymi przekładniami.
W podstawowej odmianie Active klienci otrzymają m.in.: automatyczną, dwustrefową klimatyzację, system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem i pakiet safety obejmujący m.in.: system automatycznego hamowania przed przeszkodą, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system utrzymywania toru jazdy i system monitorowania znaków drogowych. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy też m.in.: i-cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów, pełny pakiet elektryczny (szyby, lusterka) czy aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali (17-calowe dla diesla o mocy 160 KM.
W bogatszej odmianie Allure liczyć możemy m.in.: na - doposażony w nawigację satelitarną - system info-rozrywki z wyświetlaczem o przekątnej 10 cali, 17-calowe felgi czy przednie czujniki parkowania (tylne są wyposażeniem standardowym). Ceny tej odmiany startują od 132 900 zł (1,5 l BlueHDI 130 KM).
Wersja GT Line może się pochwalić m.in. przednimi fotelami z atestem AGR oraz rozszerzoną funkcjonalnością architektury i-Cockpit (zegary z możliwością personalizacji). Listę wyposażenia uzupełniają takie dodatki, jak np. pełne oświetlenie zewnętrzne w technologii LED, przyciemnione szyby, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu czy fotochromatyczne lusterko wewnętrzne i ciemna podsufitka. Ceny Peugeota 508 w odmianie GT Line rozpoczynają się od 143 900 zł (1,5 BlueHDI 130 KM).
Zamykająca cenniki odmiana GT (jeśli nie liczyć limitowanej serii First Edition) wyceniona została na 177 900 zł za wersję z benzynowym silnikiem 1,6 l generującym 225 KM. Diesel - 2,0 BlueHDI 180 KM - to już wydatek 181 900 zł. Auto pochwalić się może m.in.: adaptacyjnym zawieszeniem, 18-calowymi obręczami kół, nagłośnieniem firmy Focal czy systemem bezkluczykowego dostępu.