BMW X3 M oraz X4 M też przeszły modernizację

Wraz z odświeżonym X3 oraz X4, na polskim rynku debiutują zmodernizowane usportowione wersje tych model - M oraz M Competition. Poza zmianami stylistycznymi możemy liczyć także na lepsze osiągi

Na pierwszy rzut oka nic nie zmieniło się pod maską X3 M oraz X4 M. Tak jak do tej pory znajdziemy tam 3-litrowy, doładowany silnik R6 o mocy 480 KM lub 510 KM we wzmocnionej wersji Competition. Zwiększył się za to maksymalny moment obrotowy - dotychczas w obu przypadkach wynosił 600 Nm, a teraz jest to odpowiednio 620 i 650 Nm. BMW wspomina także o zastosowaniu nowego, kutego wału korbowego o bardzo lekkiej konstrukcji.

Zmiany wydawałoby się dość symboliczne, ale zmodernizowane X3 M oraz X4 M są teraz szybsze. W wersjach "zwykłych" sprint do 100 km/h skrócił się z 4,2 s do równych 4 sekund. Z kolei Competition osiąga "setkę" w 3,8 s, co jest poprawą o 0,3 s. Prędkość maksymalna to standardowe 250 km/h, ale po zakupieniu pakietu M Driver, limiter jest przesuwany na 285 km/h.

Tak jak dotychczas, standard obejmuje 8-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła. BMW podkreśla jednak, że został on przeprogramowany i teraz więcej mocy trafia na tylną oś. Standard obejmuje też sportowy układ wydechowy z aktywnymi klapkami oraz adaptacyjne amortyzatory. 
Pływający układ hamulcowy M (seryjny) ma oczywiście zaciski lakierowane na kolor niebieski, ale na życzenie mogą być one w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym. Z kolei nowe 21-calowe, frezowane i kute obręcze kół w kolorze Jet Black pozwalają zaoszczędzić 2 kg masy na każde koło.

Reklama

Przejęta z odświeżonych modeli X3 i X4, powiększona atrapa chłodnicy z jednoczęściową ramą utrzymana jest w błyszczącym kolorze czarnym. Oprócz standardowych diodowych reflektorów matrycowych, spłaszczonych o ok. 10 milimetrów, dostępne są teraz jako wyposażenie dodatkowe także światła laserowe o zasięgu do 650 metrów. Przód wyróżnia się też nowymi, umieszczonymi pionowo i wydłużone bocznymi wlotami powietrza, które rozchodzą się w dół w kierunku krawędzi aerodynamicznej, zagięte do środka pojazdu i obramowane osłonami w błyszczącym kolorze czarnym. Taki sam kolor mają osłony zoptymalizowanych pod kątem aerodynamicznym lusterek zewnętrznych M, skrzela M oraz w BMW X4 M Competition także spojler tylny.

X3 M przejmuje z odświeżonego X3 w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem i węższą grafiką świetlną. Dolna część pasa tylnego jest charakterystyczna dla M i polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym. Z kolei pas tylny X4 M ma szeroką, wyróżniającą się wstawkę w kształcie kowadła, która jest polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym. W obu modelach dwie pary końcówek rury wydechowej sportowego układu wydechowego M w kolorze czarnego chromu otaczają duży dyfuzor. Zmodernizowane wersje otrzymały też nowe kolory - metalizowany czarny karbon M, metalizowany szary Brooklyn M, metalizowany niebieski M Marina Bay i żółty M Sao Paulo. Po raz pierwszy dostępny jest także szeroki wybór lakierów BMW Individual, na przykład matowy Frozen Marina Bay Blue.

Wewnątrz znajdziemy zaprojektowany na nowo panel sterowania na konsoli środkowej, który pochodzi z M3 i M4. Oprócz dźwigni biegów M, kontrolera BMW i umieszczonego teraz tutaj czerwonego przycisku uruchamiania silnika, posiada dwa nowe przyciski bezpośredniego dostępu do ustawień napędu i układu jezdnego, a także trybów M. Standardem są fotele sportowe M z regulowanymi elektrycznie zagłówkami i logo M. Oprócz tapicerki ze skóry Merino w czterech zestawieniach kolorystycznych dostępna jest opcjonalnie tapicerka BMW Individual ze skóry Merino w kolorze truflowym. Listę nowości zamyka system multimedialny z ekranem powiększonym do 12,3 cala oraz wyloty powietrza z nowymi listwami galwanicznymi oraz listwy ozdobne są teraz wykonane standardowo w ciemnym aluminium Rhombicle, na życzenie dostępny jest m.in. nowy wariant - jesion porowaty.

Odświeżone BMW X3 M kosztuje 433 900 zł, a wersja Competition to wydatek 470 400 zł. W przypadku X4 M ceny to 441 900 zł oraz 478 400 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy