Bardzo dobra sprzedaż Lexusa
Polscy klienci coraz chętniej decydują się na japońskie samochody klasy premium. Tylko w zeszłym roku nabywców znalazło w naszym kraju 1725 aut spod znaku Lexusa.
Co ciekawe, największym zainteresowaniem cieszył się model NX300h, na który zdecydowało się aż 555 klientów. To rewelacyjny wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że samochód zadebiutował na polskim rynku we wrześniu ubiegłego roku!
Drugim najchętniej kupowanym autem japońskiej marki jest obecnie Lexus IS. W zeszłym roku zdecydowało się na niego 474 rodaków. Wśród trójki najpopularniejszych modeli znalazł się jeszcze reprezentant segmentu E - Lexus GS. W minionych dwunastu miesiącach Japończycy dostarczyli polskim klientom 186 egzemplarzy Lexusa GS.
Lexus - marka premium koncernu Toyoty - zadebiutowała w 1989 roku prezentując swoją flagową limuzynę - model LS. Historia sprzedaży Lexusa w Polsce sięga 1997 roku, gdy pierwszych dwóch nabywców znalazł Lexus GS.
Japońska marka jest obecnie absolutnym numerem 1 wśród producentów luksusowych aut z napędem hybrydowym. Nie sposób pominąć, że w zeszłym roku aż 83 proc. ogółu sprzedanych w naszym kraju Lexusów to właśnie hybrydy! Dla porównania, w 2013 roku, udział hybryd wynosił "jedynie" 61 proc.
Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni jest obecnie jedynym producentem w tym segmencie, który oferuje napęd hybrydowy we wszystkich dostępnych na rynku modelach.
Sprzedaż Lexusa rośnie dynamicznie, jednak japońskiej marce wciąż daleko do przewodzących w statystykach producentów niemieckich. Liderem zestawienia najchętniej kupowanych przez Polaków samochodów segmentu premium, z liczbą 7 715 rejestracji, pozostaje BMW. Niemiecka firma sprzedała w zeszłym roku o 23 proc. więcej pojazdów niż w roku 2012..
Drugie miejsce zajęło Audi. Ze sprzedażą 7 015 firmie z Ingolstadt udało się wyprzedzić sklasyfikowanego na trzeciej pozycji Mercedesa (6 926 sprzedanych samochodów). W zestawieniu najchętniej kupowanych samochodów segmentu premium Lexus został wyprzedzony jeszcze przez Volvo (5 835 rejestracji).