Ambitne plany Jaguara i Land Rovera
Nawet 1250 samochodów marki Jaguar, Land Rover i Range Rover wyjedzie w tym roku na polskie ulice z salonów należącej do Marvipolu spółki zależnej JLR Polska. Motoryzacyjny biznes grupy kapitałowej ma w połowie 2015 r. trafić na giełdę pod nazwą M Automotive Holding.
Rekordy sprzedaży bije też oddział deweloperski spółki.
- Chcemy sprzedać co najmniej 650 mieszkań i uzyskać co najmniej 20-proc. wzrost sprzedaży w motoryzacji, czyli mówimy o 1200-1250 samochodach w roku 2014 - zapowiada Szymański w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szymański, wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Dodaje, że plany na kolejne lata zakładają dalsze wzrosty. W ciągu dwóch lat Marvipol chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 800 mieszkań i ponad 2 tys. samochodów.
- Zaczynamy bardzo intensywne prace związane z przygotowaniem od strony formalnej i merytorycznej do procesuwprowadzenia nowego podmiotu na giełdę. Zakładamy, że IPO powinno dojść do skutku na koniec drugiego lub początku trzeciego kwartału przyszłego roku - zapowiada wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Wydzielenie i wprowadzenie na giełdę oddziału motoryzacyjnego Marvipolu to element nowej strategii grupy. Spółka do tej pory zajmowała się działalnością deweloperską na terenie Warszawy, sprzedażą samochodów marek Jaguar, Land Rover i Range Rover oraz prowadzeniem myjni samochodowych. Z ostatniego segmentu spółka chce się wycofać w ciągu najbliższych dwóch lat.
Szymański zapowiada, że rozdzielenie spółek deweloperskiej i motoryzacyjnej uprości strukturę organizacyjną Marvipolu. Większa przejrzystość oraz rosnące wyniki sprzedaży mają zainteresować inwestorów. Marvipol w tym roku notuje rekordy w obydwu sektorach. W pierwszym półroczu spółka sprzedała 400 mieszkań - niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2013 r. Wzrosty w sektorze motoryzacyjnym są mniejsze, ale również zauważalne, co daje podstawę do optymistycznych planów na cały rok.
Według planu wydzielenia spółki motoryzacyjnej wszyscy obecni akcjonariusze Marvipolu otrzymają taką samą liczbę udziałów w M Automotive Holding. Wprowadzenie spółki na giełdę ma posłużyć m.in. do pozyskania środków na dalszy rozwój spółki. Planowane do 2018 r. inwestycje mogą wynieść 60 mln zł.