Zachowaj odstęp!

Ford Motor Company rozszerza zakres zastosowania adaptacyjnego systemu kontroli prędkości jazdy (ACC) Forewarn, wraz z technologią Forward Alert (FA) opracowanego przez Delphi, o samochody Jaguar XKR model 2003, debiutujące na rynkach USA, Kanady i Meksyku w październiku bieżącego roku. Po uzupełnieniu asortymentu wyposażenia dodatkowego o system Forewarn ACC, nabywcy najbardziej ekskluzywnych modeli Jaguara XKR z kilku światowych rynków będą mogli zamówić egzemplarz pojazdu wyposażony w ten system.

Ford Motor Company  rozszerza zakres zastosowania adaptacyjnego systemu kontroli prędkości jazdy (ACC) Forewarn, wraz z technologią Forward Alert (FA) opracowanego przez Delphi, o samochody Jaguar XKR model 2003, debiutujące na rynkach USA, Kanady i Meksyku w październiku bieżącego roku. Po uzupełnieniu asortymentu wyposażenia dodatkowego o system Forewarn ACC, nabywcy najbardziej ekskluzywnych modeli Jaguara XKR z kilku światowych rynków będą mogli zamówić egzemplarz pojazdu wyposażony w ten system.

Ford najpierw zastosował system ACC w Jaguarach przeznaczonych na rynek europejski. W systemie tym wykorzystuje się wysokosprawny czujnik radarowy ze skanowaniem mechanicznym, o dużym zasięgu, wykrywający przeszkody na torze jazdy samochodu już z odległości 150 metrów (402 stóp). System ACC firmy Delphi wykonuje więcej pojedynczych pomiarów w każdym cyklu skanowania poziomego niż inne podobne systemy. Jeśli pas ruchu pojazdu jest czysty, system utrzymuje prędkość jazdy zaprogramowaną przez kierowcę. Wykrywszy przed pojazdem samochód poruszający się wolniej, system – sterując przepustnicą i łagodnie używając hamulców – będzie utrzymywał do niego odstęp o wartości nastawianej przez kierowcę (regulowanej w zakresie 1.0 - 2.2 sekundy). System potrafi też wykryć inny samochód wjeżdżający na pas ruchu z pasa sąsiedniego i odpowiednio zareagować.

Reklama

Wśród zalet systemu Forewarn ACC należy wymienić uwolnienie kierowcy od zmory jazdy przy dużym natężeniu ruchu, jaką jest konieczność ciągłego hamowania i przyśpieszania. System zwiększa też bezpieczeństwo ruchu drogowego, utrzymując stały (i większy niż przy zwykłej jeździe) średni odstęp od poprzednika. Nie bez znaczenia jest też fakt, że system pozostawia kierowcy więcej czasu na reakcję

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy