Społeczna kampania PZU na rzecz bezpieczeństwa dzieci na drodze

“Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze” - to nazwa ogólnopolskiej kampanii społecznej PZU, której celem jest poprawa widoczności dzieci na drodze i ograniczenie wypadków z udziałem uczniów. W ramach kampanii, do szkół trafi milion sześćset tysięcy odblasków z wbudowaną migającą lampką. Dostaną je uczniowie pierwszych, drugich i trzecich klas w całej Polsce. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

W 2017 roku w wypadkach samochodowych zginęło 3000 osób. Wśród ofiar i poszkodowanych było 911 dzieci. Paweł Surówka, prezes PZU SA przypomniał, że przy słabej widoczności i prędkości 90 km/h kierowca widzi pieszego w światłach mijania z odległości 30 metrów i ma na reakcję niespełna jedną sekundę. Jeśli jednak pieszy wyposażony jest w element odblaskowy, odbijający światła samochodu, kierowca spostrzeże go z odległości 130 metrów. “Szczęśliwe powroty dzieci ze szkół nie mogą być tylko kwestią szczęścia ale też bezpieczeństwa za które wspólnie jesteśmy odpowiedzialni" - powiedział Paweł Surówka prezes PZU SA. I podkreślił, że dzięki akcji "Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze" PZU chce zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, w tym z udziałem najmłodszych.

Reklama

Odblaski trafią 3 września do wszystkich szkół publicznych i prywatnych, czyli to 14 tysięcy placówek. Anna Zalewska, minister edukacji narodowej zapowiedziała, że na początku roku szkolnego w szkołach odbędą się spotkania i pogadanki dotyczące bezpiecznych powrotów uczniów do domów. “Wszystkie placówki zostały też zobowiązane do wywieszania w widocznym miejscu numeru alarmowego 112, numeru telefonu najbliższego posterunku policji i straży pożarnej" - zapowiedziała kierująca MEN.

Akcja PZU ma na celu edukowanie w zakresie bezpieczeństwa nie tylko najmłodszych, ale także dorosłych. Dlatego razem z odblaskami PZU przekaże  rodzicom i nauczycielom materiały edukacyjne na temat poprawy bezpieczeństwa na drogach. “Najczęściej winę za wypadki drogowe ponoszą kierowcy samochodów osobowych, a co trzecią śmiertelną ofiarą są piesi. Pamiętajmy, że w kontakcie z pojazdem pieszy zawsze przegrywa" - przypominał Nadkomisarz KG Policji Radosław Kobryś. 

Akcji w szkołach będzie towarzyszyła kampania w telewizji. Z myślą o dzieciach powstał teledysk wyświetlany w stacji telewizyjnej Nickelodeon, który prezentuje dobre praktyki bezpiecznego zachowania się na drodze. Dzięki współpracy z NaviExpert kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w pobliżu każdej ze szkół podstawowych, do których trafią odblaski PZU, usłyszą w swojej nawigacji komunikat, by zwolnili. Informacja będzie odczytywana głosem dziecka. Dodatkowo PZU nawiązało współpracę z popularnymi wśród najmłodszych youtuberami, m.in. z Milo Mazurem, Hejka tu Lenka, czy Cookie Mint, którzy także będą promowali akcję. “Jeśli jesteśmy widoczni na drodze, stajemy się znacznie bardziej bezpieczni. Wystarczy przypiąć odblask do plecaka szkolnego lub założyć na rękę. Taka mała rzecz - odblask, w pewnych sytuacjach może okazać się bezcenna i uchronić dziecko przed wypadkiem" — powiedziała Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy