Poduszka na głowę

Wykorzystanie bocznych poduszek powietrznych, które chronią także głowę pasażera, może spowodować spadek o około 45% liczby śmiertelnych ofiar wypadków w samochodach osobowych, gdy dochodzi do uderzenia w przednią boczną stronę pojazdu.

Wykorzystanie bocznych poduszek powietrznych, które chronią także głowę pasażera, może spowodować spadek o około 45% liczby śmiertelnych ofiar wypadków w samochodach osobowych, gdy dochodzi do uderzenia w przednią boczną stronę pojazdu.

Boczne poduszki chroniące klatkę piersiową i brzuch, lecz nie chroniące głowy, mogą również uratować życie pasażera, ale w tym wypadku skuteczność jest niższa (około 10%).

Oto najważniejsze wnioski płynące z badań przeprowadzonych przez amerykański instytut ds. bezpieczeństwa na drodze (IIHS) na temat sposobu działania poduszek powietrznych w przypadku rzeczywistego zderzenia na drodze.

Jest to pierwszy podjęty na świecie program, którego celem jest ocena skuteczności tego typu rozwiązania mającego zapewnić bezpieczeństwo pasażerom samochodu. Każdego roku w wypadkach, gdzie dochodzi do zderzenia bocznego, umiera ponad 9 tys. osób. Najczęściej zgon następuje w wyniku uszkodzenia głowy. (Samar).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: poduszka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy