Pamiętacie "Smutny Autobus"? Kontrowersyjny film sukcesem

Minął już rok od momentu uruchomienia e-usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zrealizowanych przez Centralny Ośrodek Informatyki. "Historia Pojazdu" i "Bezpieczny Autobus" to bezpłatne i szybkie aplikacje, które pozwalają sprawdzić samochody i autobusy.

Historia Pojazdu

Usługa "Historia pojazdu" skierowana jest głównie do kupujących używane samochody zarejestrowane w Polsce oraz sprzedających używane samochody, którzy chcą uwiarygodnić swoją ofertę. Dzięki niej sprawdzimy m.in. czy pojazd ma ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC, aktualne badania techniczne, liczbę właścicieli pojazdu lub czy nie został odznaczony w ewidencji jako kradziony.

Od 23 czerwca 2014 roku prawie 1 mln 800 tys. osób weszło na stronę www.historiapojazdu.gov.pl. Użytkownicy serwisu sprawdzili ponad milion aut.

Bezpieczny Autobus

Dużym zainteresowaniem cieszyła się także e-usługa "Bezpieczny Autobus". Stronę bezpiecznyautobus.gov.pl w przeciągu roku odwiedziło 111 tys. unikalnych użytkowników, którzy sprawdzili 206 tys. pojazdów. Użytkownicy mogli dowiedzieć się, czy autobus ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC.

Reklama

Usłudze "Bezpieczny Autobus" towarzyszyła głośna kampania społeczna przygotowana przez Centralny Ośrodek Informatyki. Film "Smutny Autobus" stał się wiralem i obejrzany został prawie 2 miliony razy.

- Po 8 tygodniach od startu kampanii, statystycznie co trzeci autobus zarejestrowany w naszym kraju został sprawdzony. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasza niekonwencjonalna komunikacja - mówi Paweł Franke, odpowiedzialny w COI za marketing i promocję.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie COI wynika, że 26 proc. rodziców posiadających dzieci w wieku szkolnym, które miały kontakt z kampanią, skorzystało z e-usługi, a 60 proc. zadeklarowało, że skorzysta z niej w przyszłości.

Nagrody dla "Smutnego Autobusu"

Kampania zdobyła w tym roku złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce.  Otrzymała również nominacje w 3 kategoriach na festiwalu w Cannes - największym konkursie reklamowym na świecie.

- Cieszymy się bardzo z nominacji w Cannes. To dla nas kolejne potwierdzenie, że w sektorze publicznym można robić rzeczy odważne i nowoczesne - dodaje Paweł Franke.

Dodajmy, że wśród zwykłych ludzi, czyli tak naprawdę grupy docelowej kampanii "Smutny Autobus" film wzbudzał skrajne reakcje. Zobacz więcej na ten temat.

To nie koniec e-usług

Prace w  ramach projektu CEPiK 2.0 wciąż trwają. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych pracuje nad kolejnymi e-usługami dla obywateli. Wśród nich znajdą się takie, które pozwolą na sprawdzenie online liczby punktów karnych, informacji o własnym pojeździe czy sprawdzenie szkoły jazdy.

9 czerwca Rada Ministrów przyjęła przygotowany przez resort projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, dający podstawy prawne do wprowadzenia e-usług. Ich uruchomienie planowane jest w 2016 roku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: autobus | CEPiK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy