Ostatni raport Euro NCAP w 2022 roku. Rozbito 14 samochodów

Organizacja Euro NCAP opublikowała ostatni już raport na 2022 rok. Tylko 3 z 14 przetestowanych samochodów nie uzyskały pięciu gwiazdek. Wśród najlepiej ocenianych znalazł się m.in. elektryczny Lucid Air.

 

Niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa samochodów zaprezentowała ostatni już ranking w 2022 roku. Jak można wyczytać w oficjalnym podsumowaniu - ostatnie 12 miesięcy były jednymi z najbardziej pracowitych w historii Euro NCAP, a liczba nowych producentów i innowacyjnych technologii zbliżyła się do rekordu.

W ostatnim badaniu wziął udział m.in. amerykański producent samochodów elektrycznych - firma Lucid. Model Lucid Air zdobył najwyższą ocenę pięciu gwiazdek i zachwycił jurorów wszechstronnym bezpieczeństwem i najnowszymi technologiami. Jak można wyczytać w podsumowaniu - pojazd ten może śmiało konkurować z najlepiej dotychczas ocenianymi samochodami, a wśród przykładów wymieniono m.in. Teslę Model S.

Reklama

Coraz więcej elektryków

Wśród innych modeli elektrycznych, które zgarnęły maksymalną ocenę znalazła się także chińska nowość - sporej wielkości VAN Maxus MIFA 9, kompaktowy MG 4 Electric oraz niezmiennie urokliwy Volkswagen ID. Buzz. Pięć gwiazdek otrzymał również kompaktowy crossover Chery Omoda 5.

Na nieco przeciwległym biegunie najwyższą notą mogły pochwalić się wciąż popularne na rynku SUV-y, takie jak Lexus RX, Mercedes GLC i Land Rover Discovery Sport, a także mocarne pickupy, w tym Ford Ranger i VW Amarok. Badacze bezpieczeństwa docenili także dobrze znaną i niezawodną Skodę Octavię.

Nie wszystkie samochody z maksymalną oceną

Niestety wśród przetestowanych pojazdów znalazły się także modele, które nie zdobyły pięciu gwiazdek. Zarówno Ford Puma, jak i niewielki minivan Volkswagena - Touran - otrzymały tylko cztery gwiazdki. Powodem okazała się nieco przestarzała już względem konkurencji konstrukcja.

Także nowy Peugeot 408 bazujący na modelu 308 zakończył rywalizację z czterema punktami. 

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Euro NCAP | bezpieczeństwo

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy