Occupant Position Detection

Honda zapowiedziała, że już niebawem w swoich samochodach (także tych sprzedawanych pod marką Acura) zastosuje nowe technologie bezpieczeństwa i ochrony środowiska naturalnego.

Honda zapowiedziała, że już niebawem w swoich samochodach (także tych sprzedawanych pod marką Acura)  zastosuje nowe technologie bezpieczeństwa i ochrony środowiska naturalnego.

Te nowe technologie to między innymi system przeciwdziałającym skutkom zderzenia, który montowany będzie w acura RL, nowe elementy bezpieczeństwa i bardziej zaawansowany układ jezdny nowej generacji hondy civic oraz wdrażany do hondy pilot system Variable Cylinder Management (VCM).

Jesienią tego roku na rynku pojawi się acura RL2006 wyposażona w Collision Mitigation Brake System (CMBS) + E-Pretensioners, najbardziej obecnie zaawansowanym systemem zapobiegającym kolizji. System CMBS, wykorzystując radar namierzający inne obiekty na drodze, ostrzega kierowcę, sygnałem świetlnym i dźwiękowym, o zagrożeniu i napina pasy bezpieczeństwa. Jeżeli kolizja jest nieunikniona system rozpoczyna automatyczne hamowanie.

Reklama

W nowej hondzie civic, która trafi do sprzedaży jesienią 2005 standardowe wyposażenie (na rynku amerykańskim) będzie obejmować: ABS, boczne kurtyny powietrzne, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera podróżującego z przodu z systemem Occupant Position Detection System (OPDS), przed odpaleniem poduszki określającym pozycje zajmowane przez użytkowników przednich foteli oraz elementy bezpieczeństwa pieszych.

Ponadto karoseria nowej generacji civica wykorzystywać będzie, po raz pierwszy w tej klasie, technologię Advanced Compativility Engineering zapewniającą ochronę użytkownikom auta oraz większe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia z większym pojazdem.

Honda zamierza także udoskonalać i bardziej powszechnie wdrażać technologie ekonomicznego zużycia paliwa, między innymi technologie hybrydowe oraz system Variable Cylinder Management (VCM). Ten ostatni zastosowany zostanie w hondzie pilot, która zadebiutuje także jesienią tego roku. By zredukować ilość zużywanego paliwa system VCM dezaktywuje trzy z sześciu cylindrów silnika w czasie stabilnej jazdy, zwalniania i w warunkach małego przeciążenia silnika. Po raz pierwszy na rynku amerykańskim system ten pojawił się w roku 2004 w hondzie odyssey 2005 i hondzie accord hybrid 2005.

Honda civic 2005 wyposażona zostanie także w technologie i-VTEC najnowszej generacji gwarantujące ekonomiczność jazdy oraz redukcję szkodliwych spalin. Honda civic hybrid, dzięki udoskonaleniom hybrydowej technologii IMA, zaproponuje niższe zużycie paliwa i wyższe osiągi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paliwa | Honda | Acura | technologie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy